نفت / شناسه خبر: 84547 / تاریخ انتشار : 1398/4/9 20:38
|

استاندار خوزستان: وزارت نفت تکلیف زمین‌های مسجدسلیمان را مشخص کند

نفت امروز /استاندار خوزستان گفت: وزارت نفت باید در بحث زمین های شهرستان مسجد سلیمان هر چه سریع تر اعلام تکلیف کند.

به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اینکه صحت نامناسب بودن قسمتی از زمین‌های مسجد سلیمان برای سکونت، هنوز از جانب وزارت نفت اعلام نشده است عنوان کرد: وزارت نفت موظف است در این رابطه هر چه سریع‌تر تکلیف این زمین‌ها را مشخص کند.
 
وی افزود: اگر وزارت نفت همچنان بر ادعای خود مبنی بر آلوده بودن زمین‌ها است باید با اختصاص بودجه، زمینه را برای انتقال زمین فراهم کند.
 
شریعتی در ادامه گفت: همچنین اگر این زمین‌ها برای سلامت مردم ضرری ندارد وزارت نفت این موضوع را اعلام کند تا وزارت راه و شهرسازی به مردم مجوز بدهد و آن زمین‌ها ساختار شهری پیدا کند و در آن ساخت و ساز صورت گیرد.
 
شریعتی با یادآوری اینکه مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب گفته بود طی سه ماه صحت این ماجرا مشخص می‌شود خاطرنشان کرد: پس از گذشت سه ماه تاکنون در این رابطه چیزی اعلام نشده است.
 
وی افزود: قرار بود مشاور این موضوع را بررسی کند و تکلیف مشخص شود.
 
شریعتی عنوان کرد: ۱۹۵ واحد به ساکنان واگذار شده و حدود ۹۰۰ واحد باقی مانده است.
 
استاندار خوزستان بیان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه که از جانب وزارت نفت اختصاص داده شده بود، نتوانست این واحدها را تکمیل کند. همچنین مابقی بودجه تأمین شده است که به مرور اخذ می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه واحدهای مسکن مهر بر روی مخزن آسماری مسجدسلیمان قرار داشت اعلام شد که احتمال نشت و انتشار نفت و گاز در محیط پیرامون و داخل منازل وجود دارد و لازم است به منظور حفظ نکات ایمنی این زمین‌ها منتقل شود.
 
احمد محمدی خاطر نشان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اظهارات مدیرعامل وقت مناطق نفت خیز جنوب گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب در رابطه با این موضوع مشاور ندارد.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: با توجه به بازدید میدانی و ابعاد و شرایط مخزن همه چیز مشخص است و نیاز چندانی به مشاور وجود ندارد.

کلیدواژه

مسجدسلیمان

نفت مسجد سلیمان

مسافر

چاه شماره یک مسجدسلیمان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها