نفت / شناسه خبر: 84518 / تاریخ انتشار : 1398/4/4 16:49
|

اتصال بالغ بر ۳۰ هزار شهر و روستا به شبکه گاز

پازل گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور با بهره‌مندی آخرین مناطق بدون بهره از گاز در حال تکمیل است و در آینده نزدیک شاهد بسته شدن پرونده گازرسانی به همه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور خواهیم بود

نفت امروز /به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از یک هزار و ۱۴۷ شهر و نزدیک به ۲۹ هزار روستای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون ۱۷۲ شهر، ۱۴ هزار و ۵۷۰ روستا، ۱۷ نیروگاه و بیش از ۴۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی به شبکه گاز کشور متصل شدند.

وی افزود: با توسعه بیش از پیش صنعت گاز در بخش‌های مختلف شاهد بهره‌مندی خانوار بیشتری از نعمت گاز هستیم و این فعالیت‌ها سبب ایجاد رفاه عمومی، محرومیت‌زدایی، رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: تا پیش از این با تکمیل برنامه گازرسانی، شاهد سبز شدن بسیاری از شهرهای کشور بودیم و با گازرسانی به آخرین شهرها و روستاهای باقیمانده از این پس استان‌های سبز خواهیم داشت و گام به گام پرونده گازرسانی به شهرها و روستاهای باقیمانده بسته می‌شود.

به گفته تربتی، افزون بر بخش‌های خانگی و تجاری، هم‌اکنون تعداد نیروگاه‌های برق متصل به شبکه گاز به ۸۵ واحد و تعداد صنایع و واحدهای تولیدی تحت پوشش گاز کشور به ۹۷ هزار و ۶۳۸ مورد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال، گازرسانی به ۲۰ شهر و ۳ هزار و ۶۲ روستای جدید در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است، اظهار کرد: همچنین امسال آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۷ شهر و حدود ۴ هزار روستای جدید در برنامه بوده، ضمن آنکه مطابق با مصوبات شورای اقتصاد، گازرسانی به ۷ هزار و ۶۰۰ واحد جدید صنعتی و تولیدی در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به روند رو به توسعه گازرسانی به شهرها، روستاها و واحدهای تولیدی و صنعتی در استان مازندران و افتتاح چند پروژه گازرسانی در این استان اعلام کرد: هم‌اکنون در مجموع، ۹۷ درصد خانوار شهری و روستایی استان مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند و گازرسانی به ۲۱۲ واحد صنعتی و تولیدی در این استان مطابق با مصوبه‌های شورای اقتصاد در حال اجراست.

تربتی با اشاره به برنامه گازرسانی به یک شهر و ۳۰۶ روستای جدید در استان مازندران با اجرای ۱۰ طرح جدید گفت: براساس برنامه زمان‌بندی، پرونده گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان سرسبز تا سال ۱۴۰۰ بسته می‌شود.

کلیدواژه

شبکه گاز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها