نفت / شناسه خبر: 84510 / تاریخ انتشار : 1398/4/4 10:53
|

کشف آلودگی جدید در نفت روسیه

پالایشگاه یونی پترول چک ، دوباره خبراز کشف آلودگی جدید در نفت صادراتی روسیه خبر داد، اما این در حالی است که اپراتور خط لوله اسلواکی کشف این آلودگی را رد کرده است.

نفت امروز /رسانه های اوکراینی دوباره از  کشف آلودگی نفت دریافتی از خط لوله دروژبا  خبر دادند، پیش از  این نیز در آوریل گذشته  نیز سطح بالایی از کلرید اورگانیک در نفت پمپاژ شده در خط لوله دروژبا به سمت بندر اوست لوگا و سایر کشورهای اروپایی کشف شدبود و باعث اختلال در صادارت نفت روسیه و ضرر به این کشور شده بود.
 به دنبال این خبر پالایشگاه یونی پترول چک دریافت نفت را که در مرز اوکراین و اسلواکی متوقف کرد ولی اپراتور خط لوله اسلواکی کشف این آلودگی را رد کرده است.
 در همین راستا پاول سواگر، رئیس ذخایر استراتژیک دولتی چک گفت:« یونی پترول دیگر از خط لوله دروژبا نفت نمیگیرد چون آلوده به کلراید است. آزمایش های بیشتری در راه هستند».
 ترنس پترول ، اپراتور خط لوله اسلواکی که نفت روسیه را از اوکراین به پالایشگاه اسلواکی و بعد به جمهوری چک منتقل می کند، این گزارش را رد کرد و گفت که هیچ آلودگی در کار نیست.
 روسیه در ماه آوریل انتقال نفت به مشتریانش در غرب را به خاطر سطح بالای کلراید آلی که در خط لوله دروژبا وجود داشت، متوقف کرد. این آلودگی به پالایشگاه‌های آلمان ،چک، لهستان ، ، اسلواکی ، مجارستان اوکراین و بلاروس آسیب‌ رساند.
 وزارت صنعت و تجارت چک اعلام کرد یک نمونه از مرز بین اسلواکی و اوکراین گرفته شده که آلودگی با سطح بالای کلراید را نشان می دهد. بنابراین یونی پترول دریافت نفت از این خط لوله را متوقف کرده است.
 این وزارتخانه اعلام کرد نمونه های بیشتری باید گرفت شود تا بتوان در مورد آن تصمیم گیری کرد در حال حاضر هیچ اقدامی لازم نیست.طبق اطلاعات موجود، نفت بدون هیچ مشکل کیفیتی به سمت اسلواکی و مجارستان جریان دارد.
اما این خبر از این جهت برای روس ها اهمیت دارد گه ماه گذشته روسیه ضرر زیادی را در بحران آلودگی نفت متحمل شد و میزان تولید این کشور در ۱۱ ماه اخیر به پایین ترین میزان خود سقوط کرد.

RT
 

 

کلیدواژه

آلودگی نفتی روسیه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها