نفت / شناسه خبر: 84421 / تاریخ انتشار : 1398/3/25 12:22
|

بحران، زمینه‌ساز بررسی جامع میدانی شبکه انتقال گاز شد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، وقوع بحران سیل امسال را زمینه‌ساز بررسی میدانی، جامع و دقیق شبکه انتقال گاز کشور دانست و عملکرد مناطق انتقال گاز در این دوره را مثبت توصیف کرد.

نفت امروز /سعید توکلی در آیین قدردانی از مدیران و کارکنان مناطق عملیات انتقال گاز فعال و تاثیرگذار در مدیریت بحران سیل فروردین امسال که روز چهارشنبه (۲۲ خردادماه) با حضور حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و همچنین مدیران مناطق ده‌گانه عملیات انتقال گاز برگزار شد، به ارائه گزارشی درباره نحوه عملکرد کارکنان این شرکت در زمان بحران پرداخت و گفت: بحران سیل، آزمون بزرگی برای خطوط انتقال گاز بود که زمینه‌ساز بررسی میدانی کامل از همه تاسیسات و خطوط انتقال گاز در شرایط پیچیده و دشوار شد.

وی با تاکید بر ضرورت درس‌آموزی و بهره‌گیری از تجربه‌ها با هدف مقابله با هرگونه بحران احتمالی، افزود: سرکشی دقیق به تاسیسات و خطوط در همه مناطق انتقال گاز و همراهی با دیگر بخش‌های صنعت گاز موجب شد حتی یک مورد انفجار یا آتش‌سوزی در سطح شبکه انتقال گاز کشور رخ ندهد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز، سربلندی این شرکت در بحران سیل را نتیجه انجام تعمیرات، پایش و نگهداری شبکه انتقال گاز دانست و اظهار کرد: گذر از بحران، تجربه‌های فراوانی با خود به همراه داشت که تهیه دستورعمل‌ها و استانداردهای نو ماحصل این تجربه‌ها بود. درس‌آموزی از بحران، نکته مورد تاکید مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران است که موجب شد تجربه‌های این بحران نیز مکتوب شود و در اختیار کارکنان صنعت گاز قرار بگیرد.

توکلی با بیان اینکه عملکرد شرکت انتقال گاز ایران در بحران اخیر در هر دو بعد فنی - عملیاتی و مسئولیت‌های اجتماعی درخشان بوده است، تصریح کرد: در بخش مسئولیت‌های اجتماعی، همکاران مناطق انتقال گاز عملکرد مطلوبی داشتند، مانند منطقه ۷ انتقال که به مدت یک هفته پایش کیفیت و سلامت آب آشامیدنی برای مناطق سیل‌زده خرم‌آباد، معمولان و پل‌دختر را بر عهده داشت.

شایان ذکر است، در این آیین از مدیران و برخی کارکنان مناطق انتقال گاز که در جریان سیل امسال، نقش مثبت و موثری داشتند، قدردانی شد.

شانا

کلیدواژه

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها