نفت / شناسه خبر: 84408 / تاریخ انتشار : 1398/3/22 11:25
|

نخستین نشست تخصصی ارتقای سلامت کارکنان شرکت ملی نفت برگزار شد

نخستین نشست تخصصی ارتقای سلامت کارکنان ستادی شرکت ملی نفت ایران با موضوع مداخلات ورزشی و تغذیه‌ای برگزار شد.

نفت امروز /به نقل از شرکت ملی نفت ایران، ‌ نخستین نشست تخصصی ارتقای سلامت کارکنان ستادی این شرکت، روز سه‌شنبه (۲۱، خردادماه) در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی و آموزشی شماره یک صنعت نفت برگزار شد.

در این آیین، علی‌اکبر علیزاده، رئیس امور کارکنان شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که ارتقای سلامت کارکنان ستادی، هدف اصلی برگزاری این نشست است، گفت: این نشست بر مبنای پایش سلامت کارکنان ستادی شاغل در سطح شرکت ملی نفت ایران در سال ۹۷ برگزار شده است و مدعوین آن نیز بیشتر کسانی هستند که در معاینات انجام شده، حداقل ۲ شاخص ریسک پذیری را داشته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت طب صنعتی و معاینات دوره‌ای در سلامت شغلی و روانی کارکنان، پایش‌های دوره‌ای در شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود و بر همین مبنا چهار شاخص چاقی، فشار، چربی خون بالا و دیابت به عنوان چهار فاکتور خطرزا در کارکنان شناسایی شده است.

رئیس امور کارکنان شرکت ملی نفت ایران افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، مشخص شده است که آن دسته از کارکنانی که گواهی پزشکی استعلاجی بالای یک هفته را ارائه می‌کنند، غالبا کسانی هستند که به موضوع طب صنعتی و طب کار بی توجه هستند که همین موضوع ما را بر آن داشت تا به منظور تامین سلامت کارکنان، نخستین دوره از این نشست‌ها را در سطح ستاد شرکت ملی نفت ایران برگزار کنیم.

علیزاده تاکید کرد: در این نشست که با همکاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، امور ورزش، مدیریت اچ‌اس‌یی، روابط کار و مددکاری اجتماعی و معاونت پشتیبانی برگزار شده است، ۱۱۲ تن از کارکنان ستادی که واجد حداقل ۲ شاخص ریسک از چهار شاخص اعلام شده بودند، شناسایی و به امور ورزش و کلینیک تغذیه معرفی می‌شوند.

وی افزود: بر مبنای شاخص‌های اعلام شده و پایش سلامتی انجام شده، برنامه تغذیه‌ای، مشاوره‌ای و ورزشی مرتبط از سوی کارشناسان مجرب ارائه شده و سرانجام نیز پایش‌های نهایی با روزآمدترین دستگاه‌های آنالیزگر برای تعیین میزان تغییرات شاخص‌های اعلام شده، انجام می‌شود.

کلیدواژه

ارتقای سلامت کارکنان ستادی شرکت ملی نفت ایران

نشست ارتقای سلامت کارکنان ستادی شرکت ملی نفت ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها