نفت / شناسه خبر: 84406 / تاریخ انتشار : 1398/3/22 10:20
|

کدام مسئولان نظام باید دارایی خود، همسر و فرزندان‌شان را اعلام کنند؟

بر اساس آئین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، ۲۸ گروه از مقامات، مسئولان و کارگزاران موظفند حداکثر ظرف 3 ماه آتی، فهرست دارایی‌های خود...

نفت امروز /بر اساس آئین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، ۲۸ گروه از مقامات، مسئولان و کارگزاران موظفند حداکثر ظرف 3 ماه آتی، فهرست دارایی‌های خود، همسر و فرزندان‌شان را به قوه قضائیه اعلام کنند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه صبح دیروز از ابلاغ آئین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه خبر داد.

بر اساس آئین نامه اجرایی این قانون که بعد از بیش از ۴۰ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون ابلاغ شده است، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه موظف است ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ این آئین نامه (۱۳۹۸/۳/۱۹) با همکاری اداره‌ای با عنوان «اداره کل ثبت دارایی مقامات مسئول» که قرار است با نظر رئیس قوه قضائیه در حوزه ریاست این قوه تشکیل شود، با رعایت سازوکارهای امنیتی، حفظ محرمانگی و حریم خصوصی و همچنین صحت و تمامیت داده‌ها، سامانه‌ای با عنوان «سامانه دارایی مقامات مسئول» را به نحوی راه‌اندازی کند که مقامات مسئول پس از ثبت نام در سامانه ثنا (سامانه خدمات الکترونیک قضائی) بتوانند اطلاعات لازم را در فرم‌های مخصوصی که در این سامانه قرار دارد ارائه نمایند.

همچنین در این آئین نامه قید شده که در صورتی که به هر علت دسترسی به سامانه دارایی مقامات مسئول امکان پذیر نباشد، مقامات مسئول موظف‌اند مراتب را به طریق مقتضی به اداره کل ثبت دارایی مقامات مسئول اعلام و به محض امکان دسترسی به سامانه، اطلاعات لازم را ارائه نمایند.

بر اساس قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران شخصیت‌هایی که در ادامه عناوین مسئولیت آنها ذکر شده است، موظفند صورت دارایی خود، همسر و فرزندان‌شان را در ابتدا و انتهای دوره مسئولیت به رئیس قوه قضائیه گزارش دهند:

ایسنا

کلیدواژه

غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها