نفت / شناسه خبر: 84380 / تاریخ انتشار : 1398/3/20 15:25
|

طرح نخبه‌پروری اصلاح می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اصلاح طرح نخبه‌پروری خبر داد و گفت: رویکرد طرح نخبه‌پروری به سمت استادپروری خواهد بود تا نتایج پایدارتری را به همراه داشته باشد.

نفت امروز /به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدپیروز موسوی دیروز (یکشنبه، 1۹ خردادماه) در دیدار با جوانان، فعالان اجتماعی و نخبگان شهرستان عسلویه افزود: وجود نهادهای اجتماعی و فرهنگی در شهرستان عسلویه افتخار صنعت نفت در منطقه به شمار می‌آید و بنده به شخصه خوشحالم که شما به عنوان نماد قدرت جامعه محلی به ما قدرت می‌دهید.

وی لازمه توسعه همه‌جانبه را گسترش فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و افزود: زمانی توسعه درون‌زا را شاهد هستیم که مشارکت شما نخبگان اجتماعی همراه چرخ توسعه باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به اجرای طرح نخبه‌پروری از سوی این سازمان برای افزایش بنیه علمی جامعه محلی اشاره کرد و افزود: طرح نخبه‌پروری در تماس با ذی‌نفعان اصلاح خواهد شد و رویکرد آن به سوی استادپروری خواهد بود تا نتایج پایدارتری را به همراه داشته باشد.

موسوی ادامه داد: برای افزایش انگیزه معلمان در منطقه، طرح اختصاص حق آلایندگی به آنان مورد توجه جدی سازمان منطقه ویژه قرار دارد که لازم است آموزش و پرورش در این زمینه بیشتر پیگیر باشد.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی را با رویکرد خارج از فنس دنبال می‌کنیم

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه درباره خواسته یکی از فعالان اجتماعی شهر نخل تقی در مورد کنترل آسیب‌های اجتماعی در پارس جنوبی اظهار کرد: رویکرد ما در مقابله با این آسیب‌ها خارج از فنس است و اعتقاد داریم این آسیب‌ها به صورت مویرگی همه بخش‌های جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

موسوی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد و اجتماعی باید متولی اصلی رفع آسیب‌های اجتماعی در منطقه باشند، زیرا این نهادها نوع مشکل در بطن جامعه را به‌خوبی درک می‌کنند و ما به عنوان سازمان منطقه ویژه از آنها حمایت می‌کنیم.

وی دغدغه‌ها و راه‌حل‌های فعالان اجتماعی شهرستان عسلویه را مبنای برنامه اجرایی سازمان مطبوعش برای پاسخگویی به این مشکلات برشمرد و افزود: از آنجا که این نقدها از بطن جامعه می‌آید، برای شخص من بسیار ارزشمندتر از تحقیقات دانشگاهی خارج از جامعه محلی است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات منطقه ناشی از سرعت اجرای پروژه‌ها بوده است که ما اکنون می‌توانیم تنها با هنرمندی اثرات آنها را کاهش دهیم و این موضوع تنها با مشارکت جامعه محلی امکان‌پذیر است.

شیوه‌نامه وزارت نفت دستور کار سازمان در اشتغال منطقه است

موسوی با اشاره به شیوه‌نامه وزارتی صنعت نفت برای به‌کارگیری نیروهای بومی، این شیوه‌نامه را بر مبنای عدالت خواند و افزود: بنده  شخصا به این شیوه‌نامه اعتقاد دارم و برای اجرای آن تحت فشار بودم، اما از آن تخطی نکردم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه تاکنون دنبال بیکار کردن کسی در طول مدت خدمت خود در صنعت نفت نبوده‌ام، گفت: همه تلاش شبانه‌روزی من گرفتن مجوز برای نیروهایی بوده که به صورت غیرقانونی در سال‌های گذشته جذب شده‌اند.

رویکرد جدید آموزش نیروی انسانی، خدماتی‌محور خواهد شد

وی رویکرد جدید آموزش نیروی انسانی از سوی این سازمان را مبتنی بر آموزش تخصصی مشاغل خدماتی با توجه به نیاز آینده پارس جنوبی دانست و از سازمان‌های مردم‌نهاد عسلویه درخواست کرد در این هدف یاری‌رسان سازمان منطقه ویژه باشند.

موسوی در پایان با توجه به خواسته‌های فعالان اجتماعی شهرستان عسلویه، توسعه فضای سبز در شهرها و روستاهای منطقه و حمایت از تولیدات صنایع دستی و گروه‌های هنری را از اقدام‌های آتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در تعامل بیشتر با جامعه محلی برشمرد.

شانا

کلیدواژه

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

سیدپیروز موسوی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها