نفت / شناسه خبر: 84376 / تاریخ انتشار : 1398/3/20 12:43
|

افزایش ۱۵ میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی کشور

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در فاز اول توسعه پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، ۱۴ طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلار احداث می شود ...

نفت امروز /مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در فاز اول توسعه پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، ۱۴ طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلار احداث می شود که تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می‌کند.  

بهزاد محمدی، در مراسم امضای دومین تفاهمنامه همکاری بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان این مطلب ادامه داد: این اقدام شروع حرکت بزرگی برای توسعه هرمزگان خواهد بود.

به گفته محمدی در حال حاضر ۵۵ مجتمع پتروشیمی در ایران وجود دارد که ۱۶ مجتمع به صورت متمرکز در عسلویه فعالیت می‌کنند.

وی وجود خوراک در دسترس در این منطقه را مزیت توسعه صنایع پتروشیمی عنوان کرد و افزود: از همین رو ۳۰ طرح جدید در عسلویه، کنگان و دره دیر تعریف کرده‌ایم که ۱۷ طرح در مرحله اجرا و ۱۳ طرح در مرحله تامین مالی قرار دارند.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: با بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی در دولت های یازدهم و دوازدهم تامین خوراک پتروشیمی در شرایط پایداری قرار گرفته و واحدهای پتروشیمی به خوراک متنوع و مناسب دسترسی دارند.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود فضا، توسعه بیشتر در غرب عسلویه ممکن نبود به همین علت توجه به غربی‌ترین بخش استان هرمزگان یعنی منطقه پارسیان جلب شد.

محمدی گفت: منطقه پارسیان توسط ایمیدرو تاسیس شده و همکاری خوبی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو برای توسعه صنعت پتروشیمی و صنایع فلزی در شرق عسلویه در جریان است.

وی به وجود فرودگاه، جاده های مناسب و نزدیکی به منابع خوراک پتروشیمی در هاب پارسیان اشاره کرد و افزود: با این امکانات به تناسب پیشرفت پتروشیمی را ادامه می‌دهیم که می‌تواند اسباب توسعه و رونق اشتغال را در این منطقه فراهم کند.

در این مراسم دو تفاهمنامه به منظور ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و همچنین شیرین سازی آب دریا در این منطقه با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رئیس هیات عامل ایمیدرو و استاندار هرمزگان به امضا رسید.

ایرنا

کلیدواژه

فاز اول توسعه پتروشیمی

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها