نفت / شناسه خبر: 84337 / تاریخ انتشار : 1398/3/16 10:25
|

هند برای واردات نفت و گاز از ایران تصمیم می‌گیرد

دولت هند جلسه فوق العاده برای تصمیم‌گیری در مورد واردات نفت و گاز از ایران تشکیل دادند.

نفت امروز / پس از وضع تحریم های آمریکا علیه ایران مقامات هندی برای تصمیم گیری در خصوص واردات نفت از ایران و کشور های دیگر و همچنین سرمایه گذاری در ذخایر نفتی هند نشست برگزار کردند،

گفتنی است در این اجلاس  روسای دو شرکت "نفت هند" و "بی پی سی ال" نیز حضور داشتند.

این درحالی است  که محمد جواد ظریف نیز  ماه گذشته  به هند سفر کرد تا در خصوص مسایل مختلف از جمله واردات نفت با دهلی نو گفت و گو کند و در این سفر بود که سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند به همتای ایرانی خود اعلام کرد که هند با توجه به منافع اقتصادی و امنیت انرژی خود در خصوص واردات نفت از ایران تصمیم خواهد گرفت.
با این حال مقامات هندی در هفته گذشته اعلام کردند که دولت جدید هند به دنبال برگزاری هر چه زودتر مذاکرات با ایران جهت احیای واردات نفت از این کشور و همچنین پرداخت بهای نفت ایران با استفاده از ارز روپیه جهت عبور از تحریم های آمریکا است.
در ماه نوامبر (آبان) بود که آمریکا پس از بررسی وضعیت موجود بعد از اعمال آن تحریم های اقتصادی، به هشت کشور از جمله کره جنوبی، چین، هند، یونان، ایتالیا، تایوان، ژاپن و ترکیه به مدت شش ماه برای خرید نفت از ایران معافیت داد تا با سهمیه ای محدود از ایران نفت بخرند.
بر اساس این معافیت ها هند می توانست در دوره نوامبر تا آوریل روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کند اما به دلیل نبود کشتی در نتیجه خودداری شرکت های کشتیرانی بین المللی از حمل محموله های نفتی ایران، این واردات به صورت مستمر دنبال نشد.
دو ماه پیش آمریکا از خریداران نفت ایران که اکثراً در آسیا حضور دارند درخواست کرد تا واردات نفت خود از تهران را متوقف کنند.
از زمان دریافت معافیت ها برای ادامه واردات نفت از ایران، شرکت های نفتی هند از جمله نفت هند، بهارات پترولیوم، هندوستان پترولیوم و پالایشگاه منگلور نفت ایران را خریداری کرده اند.
واردات کل نفت هند از ایران در دوره ژانویه تا آوریل سال جاری (۲۰۱۹) با ۴۵ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۳۰۴ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام در روز رسید.

این واردات در سال قبل ۵۵۲ هزار بشکه نفت خام در روز بوده است.

OILPrice

کلیدواژه

نفت و گاز

واردات نفت و گاز از ایران

واردات نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها