نفت / شناسه خبر: 74373 / تاریخ انتشار : 1398/3/12 14:12
|

انجام بیش از ۴ هزار متر حفاری در مناطق نفت‌خیز کشور

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از انجام ۴ هزار و ۲۵۱ متر حفاری جهت‌دار و افقی روی ۱۰ حلقه چاه در دو ماه نخست امسال در مناطق نفت‌خیز کشور خبر داد.

نفت امروز /به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهران مکوندی با بیان اینکه حفاری افقی و جهت‌دار از شیوه‌های روزآمد صنعت حفاری است، گفت: افزون بر حفاری جهت‌دار و افقی، حفاری ۱۶۳ متر مغزه‌گیری از سه حلقه چاه محقق شد که در کسب اطلاعات جامع از مخازن نفت‌ و گاز بسیار با اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه هر یک از خدمات تخصصی فنی و ویژه حفاری در اجرای عملیات حفر چاه‌های نفت‌ و گاز نقش اساسی و مکمل زنجیره فرآیند کار دارد، اظهار کرد: ۶۷ مورد عملیات نمودارگیری درون‌چاهی، ۷۸ مورد نمودارگیری سطحی و ۵۵ عملیات تکمیل چاه در این چارچوب انجام شده که در مجموع شامل ۲۰۰ عملیات تخصصی است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی گفت: در حوزه مدیریت خدمات فنی از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت، ۸۵۱ عملیات شامل ۱۸۱ مورد سیمانکاری، ۲۱ مورد عملیات اسیدکاری ویژه، ۳۸۶ مورد عملیات تزریق‌پذیری، ۴۷ مورد خدمات لوله مغزی سیار، ۷۸ مورد عملیات آزمایش چاه با ساقه مته و ۱۲ مورد عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا انجام شده است.

مکوندی افزود: ۱۰ عملیات حفاری کامل و ویژه  به روش فروتعادلی (UBD) به متراژ ۳۴۰ متر، ۸۴ عملیات لوله‌گذاری چاه، ۱۳ مورد نصب آویزه و ۱۹ مورد آزمایش بهره‌دهی چاه از دیگر موارد خدمات فنی و مهندسی است که از سوی این شرکت در دو ماه  نخست امسال به هنگام عملیات حفاری و تعمیر چاه‌های نفت‌وگاز به شرکت‌های متقاضی و کارفرمایی ارائه شده است.

 

کلیدواژه

مهران مکوندی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها