نفت / شناسه خبر: 64309 / تاریخ انتشار : 1398/3/1 16:38
|

شرکت نفت عراق: در نبود شرکت آمریکایی تولید نفت بیشتر می شود

شرکت نفت جنوب عراق در اقدامی چالشی در پاسخ به خروج غیرقانونی شرکت نفتی «اکسون موبیل» از میدان شماره یک «قرنه غربی» در استان بصره در جنوب عراق تاکید کرد که در نبود این شرکت نفتی آمریکایی...

نفت امروز /شرکت نفت جنوب عراق در اقدامی چالشی در پاسخ به خروج غیرقانونی شرکت نفتی «اکسون موبیل» از میدان شماره یک «قرنه غربی» در استان بصره در جنوب عراق تاکید کرد که در نبود این شرکت نفتی آمریکایی، تولید نفت از میدانی نفتی شماره یک قرنه بیشتر می شود.

این شرکت نفتی وابسته به وزارت نفت عراق امروز چهارشنبه در بیانیه ای افزوده است که درصدد افزایش تولید به ۵۰ هزار بشکه در روز در روزهای اندک آینده از این میدانی نفتی در نبود شرکت اکسول موبیل است.
شرکت نفتی اکسول موبیل آمریکا در جمعه و شنبه گذشته کارکنان خارجی خود را از میدان نفتی شماره یک قرنه غربی خارج و به امارات منتقل کرد.
این اقدام شرکت نفتی آمریکا موجب اعتراض وزارت نفت عراق شد و «ثامر الغضبان» وزیر نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که عقب نشینی این شرکت آمریکایی از میدانی نفتی قرنه ارتباطی به مسائل امنیتی یا تهدید احتمالی ندارد بلکه دارای انگیزه های سیاسی و در راستای تنش های موجود در منطقه اتفاق افتاده است.
پیشتر وزارت نفت عراق اعلام کرده بود که میدان نفتی قرنه یکی از میادین مهم نفتی عراق به شمار می رود.
شرکت اکسول موبیل به رغم گذشت ۵ روز از حادثه خروج کارکنانش از عراق هنوز در سایت عربی خود که در قطر مدیریت می شود، پیرامون آن توضیحی نداده است.
وزیر نفت عراق گفته است که مسوولان شرکت اکسون موبیل درخواست جلسه ای را در جمعه آینده با وی برای توضیح درباره علل خروج کارکنانشان از میدان قرنه کرده اند.

ایرنا

کلیدواژه

شرکت نفت جنوب عراق

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها