نفت / شناسه خبر: 64286 / تاریخ انتشار : 1398/2/30 14:17
|

تولیدکنندگان نفت می خواهند مازاد عرضه را پایین بیاورند

وزیر انرژی عربستان گفت که بین تولیدکنندگان اوپک و متحدانش برای کاهش مازاد عرضه نفت دنیا اتفاق نظر وجود دارد.

نفت امروز /به نقل از رویترز، خالد الفالح وزیر انرژی عربستان گفت که بین تولیدکنندگان اوپک و متحدانش برای کاهش مازاد عرضه نفت دنیا اتفاق نظر وجود دارد ولی عربستان پاسخگوی نیاز این بازار حساس خواهد بود.

 فالح گفت طی جلسه وزرای اوپک و غیر اوپک، در مورد تجدید قرارداد کاهش تولید در نیمه دوم ۲۰۱۹ صحبت شد ولی همه تغییرات در ژوئن انجام می‌شود.

 وی در یک مصاحبه مطبوعاتی پس از جلسه گفت:« در نیمه دوم سال اولویت ما مدیریت تولید برای کاهش تدریجی  مازاد عرضه نفت جهان است ولی مطمئناً   مازاد عرضه نفت دنیا را به سطح معمولی می رسانیم».

 اوپک، روسیه و سایر تولید کنندگان غیر اوپک توافق کردند ۱.۲ میلیون بشکه تولید نفت دنیا را از اول ژانویه به مدت ۶ ماه کاهش دهند. این توافق برای جلوگیری از عرضه بیش از حد نفت به بازار و سقوط قیمت آن انجام شد.

 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت:« در مورد آرام کردن جریان کاهش تولید صحبت شد و شرایط عرضه نفت مخصوصاً از طرف کشورهای تحت تحریم طی یک ماه مشخص میشود».

دو منبع آگاه گفتند عربستان و روسیه دو سناریوی اصلی را برای اجلاس ماه ژوئن بررسی کرده اند و هر دوی این چارچوب ها باعث تولید بیشتر نفت در نیمه دوم سال جاری می شود.

یک سناریو بازگشت به سطح تولید طبق توافق اوپک است که ۰.۸ میلیون بشکه در روز تولید نفت را افزایش می‌دهد و گزینه دیگر ملایم‌تر کردن کاهش های تولید است که ۰.۹ میلیون بشکه در روز به تولید نفت جهان می افزاید.

 فالح گفت بازار به خاطر نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت بسیار آسیب پذیر است، در حالی که موجودی نفت افزایش می‌یابد ولی باید یک شرایط راحت تر برای عرضه نفت در هفته‌ها و ماه‌های آینده دیده شود.

 وی گفت تعهد بالا نسبت به کاهش های توافق شده ادامه دار نیست و کاهش تولید بیش از حد  توافق اوپک در ماه ژوئن اصلاح می شود.

فالح گفت اگر در اجلاس ماه ژوئن تصمیمی برای تجدید قرارداد کاهش گرفته شود ، سطح تولید عربستان در محدوده این قرارداد باقی میماند. وی گفت تولید نفت عربستان در ماه می و ژوئن  ۹.۸ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

فالح گفت با توجه به اطلاعات متناقض و پیچیدگی های موجود، بسیار حیاتی است که تصمیم عجولانه نگیریم. وی دورنمای شرایط بازار را به خاطر درگیری تجاری آمریکا و چین نسبتا مبهم خواند.

 به گفته فالح، تولید عربستان در ماه جولای طبق توافق تولید اوپک باقی می ماند.

 سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت که تولید کنندگان توانایی پر کردن کمبود بازار را دارند ولی آرام کردن جریان کاهش تولید تصمیم درستی نبوده است.

 مزروعی گفت امارات نمی‌خواهد شاهد افزایش موجودی نفت دنیا و کاهش قیمت ناشی از آن باشد. وی گفت  اوپک هنوز به هدف خود نرسیده و نیازی به تغییر قرارداد نیست.

اطلاعات اداره انرژی آمریکا نشان می دهد موجودی نفت آمریکا هفته گذشته به طرز قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین حد از سپتامبر ۲۰۱۷ رسیده است.

کلیدواژه

اوپک

خالد الفالح

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها