نفت / شناسه خبر: 64184 / تاریخ انتشار : 1398/2/16 20:32
|

تکرار یک راه بن بست برای واشنگتن/ پتروشیمی ایران تحریم شدنی نیست

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با بیان اینکه پتروشیمی را مثل نفت نمی‌توان رصد کرد، تاکید کرد: ما کار خودمان را می‌کنیم. صادرات پتروشیمی همچنان ادامه خواهد داشت ...

نفت امروز /احمد مهدوی ، درباره اظهاراتی مبنی بر تحریم پتروشیمی بعد از تحریم نفت ایران اظهار داشت: در دوره قبل تحریم‌ها، نیز پتروشیمی را بطور جداگانه تحریم کردند و حتی اوباما امضا کرد که پتروشیمی ایران جداگانه به لیست تحریم‌ها اضافه شود اما کاری نتوانستند بکنند، به طوری که در مذاکرات 1+5 پیشنهاد شد تحریم پتروشیمی را لغو کنند، علت هم این بود که نمی‌توانستند تحریم کنند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی را مثل نفت نمی‌توان رصد کرد، تاکید کرد: ما کار خودمان را می‌کنیم. صادرات پتروشیمی ادامه دارد برنامه ریزی مدونی برای دور زدن تحریم‌ها داریم که اعمال خواهد شد و مشکلی از این بابت نیست.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی خاطرنشان کرد: به همان اندازه که ترامپ و تیمش راه‌های جدید را برای تحت فشار قرار دادن ایران دنبال می‌کنند ما هم تدبیر کرده و مسیرهای جدیدی را برای فروش محصولات و دور زدن تحریم‌ها طی می‌کنیم.

وی میزان صادرات محصولات پتروشیمی را در سال 97 مناسب دانست و گفت:  صادرات سال گذشته بالای 11 میلیارد دلار بوده که رقم خوبی است.

مارک دوبوویتز، مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی در صفحه توییتر خود نوشته بود: «هدف بعدی، پتروشیمی جمهوری اسلامی»

مدیر عامل NPC در نشست خبری اخیر خود در نمایشگاه نفت گفته: از نظر ما پتروشیمی صنعتی تحریم‌پذیر نیست و تاب‌آوری بالایی دارد، اما باید خودمان را برای هر اتفاق و شرایطی آماده کنیم. فروش محصولات پتروشیمی در مقابل فروش نفت شرایط متفاوتی دارد و به عنوان نمونه همچون نفت مبادی مشخص صادراتی و نفتکش‌های عظیم قابل ردیابی ندارد. در عین حال با همکاری هلدینگ‌های صادراتی کارگروه تحریم را تشکیل داده‌ایم و از هفته آینده نشست‌های این کارگروه برگزار می‌شود.

محصولات پتروشیمی ایران، ۳۲ درصد از درآمد غیر نفتی ایران را تشکیل می دهد که تقریبا معادل سالانه ۱۴ میلیارد دلار است.

ایلنا

کلیدواژه

احمد مهدوی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها