نفت / شناسه خبر: 64164 / تاریخ انتشار : 1398/2/14 09:49
|

هند و ترکیه پای قول خود به ایران ماندند

وزیر امور خارجه هند سال گذشته گفته بود که هند تنها تابع تحریم‌های سازمان ملل است نه تحریم های یک جانبه و ترکیه هم اعلام کرده احتمالا خرید خود را قطع نمی کند.

نفت امروز / رسانه‌های هندی می‌گویند: هند اشاره کرد تعهدی ندارد که از تحریم های آمریکا علیه خرید نفت از ایران پس از لغو معافیت ها پیروی کند . در حالی که ترکیه هم اعلام کرده احتمالا این کار را نمی کند.

راویش کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند در مورد پاسخ هند به تحریم‌های آمریکا گفت:« دادن یک جواب مستقیم به این سوال سخت است».

راویش در ادامه گفت:« این تصمیم شامل ترکیبی از عوامل مختلف می‌شود مثل امنیت انرژی و ملاحظات اقتصادی».

در همین راستا وزیر امور خارجه هند سال گذشته گفته بود که هند تنها تابع تحریم‌های سازمان ملل است نه تحریم های یک جانبه.

هند که بیش از ۱۰ درصد نفت خود را از ایران وارد می‌کند با پیش‌بینی سخت ترشدن تحریم های آمریکا خود را برای افزایش خرید از منابع دیگر آماده می‌کند ولی دهلی‌نو متوجه روابط عمیق اقتصادی خود با تهران هم هست. این دو کشور با هم برای توسعه بندر چابهار ایران کار می‌کنند. هند در ژانویه عملیات های این بندر را بر عهده گرفت.

 مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هم گفت:« به نظر می‌رسد برایمان امکان نداشته باشد منبع تامین نفت خود را در کوتاه مدت تغییر دهیم».

 ترکیه تا می ۲۰۱۸ برای نیمی از واردات نفت خود وابسته به ایران بود.

 وی گفت:« برای واردات نفت از سایر کشورها باید فناوری پالایشگاه های خود را تجدید کنیم». بسیاری پالایشگاه های ترکیه برای پالایش نفت خام سولفور بالا طراحی شده اند، مثل نفت ایران.

 چین، بزرگترین خریدار نفت ایران ماه گذشته اشاره کرد که می تواند تحریم ها را زیر پا بگذارد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت:« چین به شدت مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکاست».

OilNews

کلیدواژه

هند

خرید نفت ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها