نفت / شناسه خبر: 64133 / تاریخ انتشار : 1398/2/9 10:28
|

لاف بزرگ ترامپ فاش شد/آمریکا می‌خواهد شل بفروشد!

نشریه وال استریت ژورنال می‌گوید منابعی دارد که ادعای ترامپ مبنی بر هماهنگی با عربستان و دبیر کل اوپک را رد می‌کنند، این منابع آگاه می‌گویند ترامپ فقط به دنبال متشنج کردن فضای عمومی نفت است .

نفت امروز /وال استریت ژورنال می‌گوید طبق اطلاعاتی که از منابع آگاه خود گرفته است، ترامپ علی‌رغم ادعایی که داشته با خالد فالح، وزیر انرژی عربستان سعودی و دبیرکل اوپک هیچ گفت و گویی در ارتباط با تحریم های نفتی ایران و لغو معافیتها نداشته است.
ترامپ پیش از این در توییتر خود مدعی شده بود با عربستان گفت گو کرده و اوپک را برای پایین آوردن قیمت نفت تحت فشار گذاشته است که به دنبال این اظهارات ، به ناگهان بهای جهانی نفت بیش از چهار درصد کاهش یافت و بهای شاخص نفت خام برنت روز درست بعد از  این ادعا با ۳.۱ درصد کاهش به ۷۲ دلار و هشت سنت رسید. این در حالیست که بهای وست تگزاس اینترمدیت نیز با کاهش ۳.۴ درصدی به ۶۳ دلار و ۱۲ سنت رسید.
اما حتی زمانیکه ترامپ ادعای خود را مطرح کرد این مساله کاملا واضح نبود که وی با دبیرکل اوپک در وین تماس گرفته یا این اظهارات را در ارتباط با اعضای اوپک مانند عربستان یا امارات که از همیپیمانان نزدیکش محسوب می شوند، بیان کرده است.
کارشنساان می‌گویند، رئیس جمهورآمریکا بلوف زده تا از افزایش بهای نفت بعد از اعلام تصمیم خود  که به ظن بسیاری اشتباه بزرگ ترانپ محسوب می‌شود پیشگیری کند زیرا  این اعلام این تصمیم سبب شد اوپک و همپیمانانش گمانه زنی هایی را برای افزایش میزان تولید نفت انجام دهند.
اما نکته ای  که در این میان مطرح میشود این است علت این بلوف که معلوم بود دیر یا زود برملا می‌شود چه بود؟

در واقع باید گفت، باید گفت این جنجال بیش از پیش ما را به اهداف پنهان ترامپ از  به صفر رساندن صادرات نفت ایران نزدیک می‌کند؛ این سعی ترامپ برای  پایین نگه داشتن قیمت نفت و به دنبال آن سعی آمریکا در افزایش تولید شل ما را مطمئن می‌کند که یکی از  اهداف  ترامپ در دست گرفتن بازار جهانی نفت و افزایش صادرات شل بوده است.
به گفته تحلیلگران بین‌المللی، آمریکا می‌خواهد به نفع حوزه نفت شِل خود عمل کند؛ زیرا تولید نفت شل آمریکا در حال بهبود بوده و در جستجوی بازارهای صادرات  بخصوص در بازارهای آسیاست که در مقایسه با بازارهای اروپایی از رشد سریع‌تری برخوردار است، بنابراین، ترامپ می‌خواهد سهم صادرات نفت ایران در آسیا را به خود اختصاص دهد و آنها را به شرکت‌های نفت شل آمریکایی بدهد.
 

wsj

کلیدواژه

ترامپ

شل

تحریم نفتی ایران

دونالد ترامپ

جشنواره اختراعات و ابتكارات آلمان

محصول استراتژیک

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها