نفت / شناسه خبر: 64102 / تاریخ انتشار : 1398/2/4 17:21
|

تحلیلگر آمریکایی: تحریم‌های ایران یک مسیر واقعی به‌سوی صلح نیست

یک تحلیلگر آمریکایی ضمن انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نوشت، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به‌هیچ‌وجه یک مسیر واقعی به‌سوی صلح نخواهد بود.

نفت امروز /دولت ترامپ روز دوشنبه اعلام کرده است که معافیت‌های مربوط به واردات نفت ایران را تمدید نمی‌کند.

"بونی کریستین" تحلیلگر آمریکایی در مطلبی نوشت: این اقدام دولت آمریکا نمی‌تواند موجب تغییر رفتار تهران شود و این اقدام بیشتر به‌ضرر مردم ایران و ایالات متحده خواهد بود تا آنکه بتواند تأثیر مثبت و خوبی داشته باشد. نتایج قابل پیش‌بینی این اقدام خصمانه آمریکا افزایش قیمت نفت و بنزین خواهد بود.

این تحلیلگر آمریکایی افزود: اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های نفتی برای مشتریان انرژی ایران می‌تواند موجب افزایش خطر تقابل نظامی با تهران شود. واشنگتن به‌جای لغو معافیت‌های نفتی، باید به‌دنبال تعامل سازنده دیپلماتیک با تهران باشد، راهکاری که می‌تواند موجب ارتقای روابط آمریکا و ایران باشد و مسیری مؤثر به‌سوی صلح باشد.

این تحلیلگر سیاسی آمریکایی نوشت: گرچه مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده است که واشنگتن قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و این اقدام کمک به مردم ایران است، ولی وی نمی‌تواند ادعا کند که این گونه اقدامات موجب تغییر رفتار ایران خواهد شد. این رویکرد دولت ترامپ می‌تواند بزرگترین و زیان‌بارترین هزینه را در پی داشته باشد: یک جنگ غیرضروری و قابل اجتناب با ایران. مهمترین و فوری‌ترین هزینه، بی‌شک هزینه‌های مالی خواهد بود. قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ رکورد جدیدی را ثبت کرده است که علت اصلی آن اظهارات پامپئو بوده است.

این در شرایطی است که ترامپ با انتشار توئیتی اعلام کرده است عربستان سعودی و سایر کشورهای اوپک تولید نفت خود را افزایش خواهند داد. البته اختلالات ایجادشده در بازار جهانی انرژی می‌تواند تبعات جدی‌تری برای کشورهای وابسته به واردات انرژی داشته باشد مثل متحدان آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی. اقدامات آمریکا علیه واردات نفت ایران از سوی دیگر موجب افزایش تنش بین واشنگتن و مشتریان بزرگ نفت ایران از جمله چین، هند و ترکیه شده است.

تسنیم

کلیدواژه

یک تحلیلگر آمریکایی

تحریم‌های ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها