نفت / شناسه خبر: 64073 / تاریخ انتشار : 1398/1/28 12:33
|

اگر معافیت های واردات نفت از ایران تمدید نشود، چه می‌شود؟

همواره اولین استراتژی سیاست‌مدران آمریکایی حفظ قیمت نفت و پایین نگه داشتن بهای کلی انرژی برای کسب رضایت شهروندان آمریکایی هست ، حال باید دید با این اوصاف آیا معافیت های نفتی ایران ادامه خواهد یافت..

نفت امروز /تحلیلگر مسایل بین المللی می‌گویند: هر دولتی که در آمریکا بوده است، نزدیک به انتخابات میان دوره ای مجلس یا ریاست جمهوری، سعی داشتند قیمت‌ها را کنترل کنند، و در حال حاضر نیز هنوز قیمت نفت برای آمریکا و جهان مسئله است این مساله تنها مربوط به شرایط ایران و ونزوئلا نیست و بحران داخلی لیبی هم تصمیم گیری را برای ترامپ سخت کرده است.
در حال حاضر نیز برای تیم ترامپ تصمیم سختی است که تصمیم بگیرد این معافیت ها را ادامه دهد یا خیر؟

این روزها با این که همه می‌دانند، قیمت بنزین خط قرمز دونالد ترامپ است، اما منتظرند تا ببینند، آیا دولت آمریکا معافیت ها از تحریم های ایران را که به هشت کشور وارد کننده نفت ایران داده شده بود تمدید می کند یا خیز .
در همین راستا تحلیلگران گروه اوراسیا طی تحقیقی گفتند علیرغم این که کاخ سفید اعلام کرده معافیت ها از تحریم های نفتی ایران را در اوایل ماه مه تمدید نمی‌کند، آمریکا احتمالاً در صفر کردن صادرات ایران شکست می خورد .
آنها همچنین اضافه کردند، با توجه به کاهش تولید اوپک و غیر اوپک و شرایط ونزوئلا، بازار نفت احتمالا نمی تواند کاهش ۱.۳ میلیون بشکه ای نفت خام ایران را بدون تاثیر بر قیمت داخلی بنزین تحمل کند.
از سویی دیگر، برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: اکنون شرایط بازار نفت بهتر است و می توانیم روند صفر کردن صادرات نفت ایران را تسریع کنیم. بنابراین نیازی به تمدید معافیت ها نیست .
گفته می‌شود، این اظهارات در حالی بیان شده که تیم امنیت ملی آمریکا در مورد لغو معافیت ها با دولت اختلاف دارد  و به نظر می‌رسد وزارت امور خارجه آمریکا موافق رویکردی انعطاف پذیرتر در مورد هدف دولت آمریکا در صفر کردن صادرات نفت ایران است .
کارشناسان می‌گویند: لغو کردن تمام معافیت ها غیرمحتمل است و مشاوره مدیریت ریسک سیاسی با توجه به پیامدهای لغو معافیت ها برای روابط دو جانبه بین بازار انرژی و آمریکا، احتمال لغو معافیت ها را ۱۵ درصد تخمین می زند .
و حال باید دید رئیس جمهور آمریکا که مدام بر نگرانی در مورد قیمت داخلی بنزین تأکید می کند برای ادامه ریسات جمهوری خود تن به شکست در مقابل تحریم‌های ایران خواهد داد یا خیر.

OilPrice

کلیدواژه

کنترل قیمت نفت

معافیت های واردات نفت از ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها