نفت / شناسه خبر: 64071 / تاریخ انتشار : 1398/1/30 10:29
|

افزایش قیمت نفت تا مرز ۷۲ دلار

قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۷ سنت رسید.

نفت امروز /به نقل از رویترز، به دنبال کاهش صادرات نفت عربستان و کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا و همچنین افت میزان ذخایر نفت خام این کشور قیمت نفت شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۷ سنت رسید و از بالاترین رقم ۵ ماه اخیر (۷۲ دلار و ۲۷ سنت) که روز چهارشنبه به ثبت رسیده بود فاصله چندانی نگرفت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۲۴ سنت معادل ۰،۳۸ درصد افزایش به ۶۴ دلار رسید.

آمارهای وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۲ آوریل با ۱.۴ میلیون بشکه کاهش مواجه بوده است.

از ابتدای امسال تاکنون و تحت تاثیر توافق اوپک و متحدانش برای کاهش تولید، قیمت نفت رشد قابل توجهی داشته است. دیگر عامل رشد قیمت جهانی نفت تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بوده است.

البته رشد تولید نفت آمریکا و نگرانی ها در مورد اختلافات تجاری آمریکا و چین مانع از رشد بیشتری قیمت ها شده است.بازار نفت و بسیاری از بازارهای مالی روز جمعه تعطیل هستند.

آمارهای منتشر شده توسط موسسه جودی نشان می دهد که صادرات نفت عربستان در ماه فوریه نسبت به ماه پیش از آن ۲۷۷ هزار بشکه کاهش یافته و به زیر ۷ میلیون بشکه رسیده است.

جین مک گیلیان تحلیلگر بازار نفت در موسسه تردیشن انرژی در کنتیکات گفت: «من فکر می کنم کاملا روشن است که محدود شدن میزان عرضه و کاهش نگرانی ها در مورد کند شدن رشد تقاضا موجب رشد قیمت نفت شده است.»

شرکت های انرژی در آمریکا این هفته تعداد سکوهای حفاری خود را برای اولین بار طی ۳ هفته گذشته کاهش دادند.

تسنیم

کلیدواژه

افزایش قیمت نفت تا مرز ۷۲ دلار

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها