نفت / شناسه خبر: 64034 / تاریخ انتشار : 1398/1/25 20:47
|

ضرورت تشکیل بانک ایده در صنعت نفت

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بر ضرورت تشکیل بانک ایده در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: ثبت ایده یکی ازاقدام‌های اثرگذاری است که می‌تواند در بین کارکنان و نخبگان صنعت نفت سبب توسعه کشور شود.

نفت امروز /به نقل از معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، سعید محمدزاده  در نشستی با مدیرکل و کارکنان این معاونت با بیان این‌ه باید دانشگاه‌ها به سمت نیازهای واقعی صنعت نفت هدایت شوند، افزود: تحقیقاتی که در دانشگاه‌ها و در زمینه صنعت نفت انجام می‌شود از منابع مالی داخل کشور هزینه شده است و نباید درباره استفاده از آن در این صنعت کوتاهی کرد.

وی درادامه برلزوم شناسایی استادان و دانشجویانی که بیشترین فعالیت‌های پژوهشی و مقاله‌ها را در سطح صنعت نفت دارند، تاکید کرد و افزود: نقش معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در بهره گیری از توان پژوهشگران و محققان باید تسهیل‌گر، هدایت‌گر و توسعه‌گرا باشد.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت تصریح کرد: باید به موضوع  توسعه تفکر، پژوهش، تامل و تعقل در مجموعه همه دانشگاه‌های کشور با اهداف مشخص شده براساس نیازهای موجود صنعت نفت به صورت جدی اندیشه کرد.

وی در ادامه بر نیازسنجی برای راه‌اندازی هنرستان نفت و تکنیسین‌پروری در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم نخبگان نوجوان و علاقه‌مند به فعالیت‌های عملیاتی را در هنرستان‌های مرتبط  آموزش دهیم تا بتوانیم در آینده از آنها در این صنعت بهره بگیریم.

محمدزاده با تاکید بر این موضوع که باید برای چند سال آینده نسل تواناتری از جوانان مستعد را تربیت کنیم، اظهار کرد: این اقدام برای آبادانی و توسعه اقتصاد کشور در صنعت نفت لازم و ضروری است.

به گفته وی، باید تخصص‌های علمی موجود در دانشگاه‌ها را به نیازهای موجود در صنعت نفت جهت دهیم که این نیازها شامل همه رشته‌های موجود در صنعت نفت از مدیریت نیروی انسانی تا اقتصاد انرژی را شامل می‌شود.   

لازم به یادآوری است، در این نشست مهدی احمدخان‌بیگی، مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت به تشریح اقدام‌ها و دستاوردهای این اداره کل و برنامه‌های پیش روی آن پرداخت.

کلیدواژه

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت

سعید محمدزاده

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها