نفت / شناسه خبر: 64028 / تاریخ انتشار : 1398/1/25 20:27
|

آلودگی ناشی از نشت نفت در مناطق سیلابی وجود ندارد

مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: هیچ گونه آلودگی ناشی از نشت نفت در مناطق سیلابی وجود ندارد و تهدیدی از جانب چاه‌ها و خطوط لوله نفت متوجه رودخانه‌های استان خوزستان نیست.

نفت امروز /سعید کوتی به اقدام‌های ایمن‌سازی پیش از وقوع سیل در تاسیسات نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب اشاره کرد و افزود: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده به منظور حداقل‌سازی آسیب‌های ناشی از سیلاب، اقدام‌های لازم برای بستن بعضی از چاه‌های نفت که احتمال آبگرفتگی داشتند، انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین عملیات توپکرانی و تمیز کردن خطوط لوله پیش و پس از وقوع سیلاب نیز انجام شد.

کوتی با اشاره به اینکه اقدام‌های بسیار زیادی انجام شده و برخی دیگر نیز در حین سیل انجام خواهد شد، گفت: به همین دلیل تاکنون هیچ حادثه زیست محیطی در سطح مناطق درگیر با سیلاب رخ نداده است.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد لکه‌های نفتی از تاسیسات نفتی همجوار رودخانه به کانال سلمان نفوذ کرده باشند، گفت: این احتمال بسیار ضعیف است، به این دلیل که تولید نفت در نقاط نزدیک به رودخانه به‌دلیل آبگرفتگی به حالت تعلیق درآمده است.

وی با اشاره به اطلاعیه سازمان محیط زیست استان مبنی بر اینکه تاکنون آلودگی نفتی بر اثر سیل خوزستان در این استان رخ نداده است، عنوان کرد: خطری از لحاظ آلودگی نفتی، رودخانه‌های خوزستان را تهدید نمی‌کند.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: همه چاه‌ها، خطوط لوله و تاسیسات نفت و گاز مطابق دستورعمل‌های ایمنی و زیست محیطی تحت پایش و نظارت مستمر قرار دارند.

این مقام مسئول افزود: در مناطق نفت‌خیز جنوب رعایت دقیق نکات زیست محیطی از الزام‌های تولید به‌شمار می‌رود و درصورت بروز هرگونه آلودگی، در اسرع وقت با بسیج نیروها و همه امکانات نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

ایرنا

کلیدواژه

مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

سعید کوتی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها