نفت / شناسه خبر: 64025 / تاریخ انتشار : 1398/1/25 11:58
|

گران شدن نفت به نفت سعودی‌ها تمام شد

افزایش قیمت نفت در ماه‌های اخیر برای هر کسی که سود نداشت اما به نفع سعودی ها تمام شد و باعث شد بتوانند بدهی های معوقه خود را پرداخت کنند.

نفت امروز /روزها از  پی هم می‌گذرد و بهای نفت همچنان در حال افزایش است؛ کاهش تولید ونزوئلا و ایران و درگیری‌های لیبی بازار را به سوی کمبود عرضه نفت پیش می‌برد و همین موجب شد تا برای چندمین بار متوالی  قیمت نفت ۱ درصد جهش پیدا کند.

نکته ای  که در این میان کارشناسان این حوزه را نگران کرده است تبعات افزایش قیمت نفت است از  وقوع بحران مالی در اقتصاد امریکا و بروز رکود گرفته تا کاهش رشد اقتصاد جهانی در واقع زمانی که قیمت نفت به شدت افزایش پیدا می کند، هزینه سوخت را بالا برده و توان خرید مصرف کنندگان یک اقتصاد را کمتر می کند.

اما این افزایش بهای نفت برای برخی از کشورهای صادرکننده نفت علی‌رغم نهدیدی که در کاهش تقاضا ایجاد می‌کند خوش یمن هم بوده است، برای مثال  رشد قیمت نفت در ماه های گذشته موجب شد شرکت های دولتی ابوظبی که نتوانسته بودند هزینه پیمانکاران خود را پرداخت کنند بتوانند با اعلام رسمی و دادن فرصت ۳۰ روزه به پیمرانکاران با ارائه فاکتور رسمی طلب خود را از این شرکت های دولتی دریافت کنند.

در واقع رشد قیمت نفت در ماه های گذشته موجب شد شرکت های دولتی ابوظبی که نتوانسته بودند هزینه پیمانکاران خود را پرداخت کنند  بتوانند با اعلام رسمی و دادن فرصت ۳۰ روزه به پیمانکاران با ارائه فاکتور رسمی طلب خود را از این شرکت های دولتی دریافت کنند.

این شبکه خبری اعلام کرد در چند سال گذشته وضعیت اقتصادی در امارات متحده عربی وضعیت درخشانی نبود و به همین دلیل پیمانکارانی که در این منطقه مشغول به فعالیت بودند نتوانسته بودند طلب خود را دریافت کنند.

افزایش قیمت نفت در ماه های اخیر موجب شد تا شرکت های دولتی به پیمانکاران خود این فرصت را بدهند تا قراردادهای جدید را اصلاح کرده و با قیمت بیشتری منعقد کنند و طلب های گذشته خود را در مدت ۳۰ روز آینده دریافت کنند.

یکی مقام مسئول در دولت امارات اعلام کرد دولت همواره به دنبال تشویق بخش خصوصی داخلی و خارجی بوده است و سعی دارد تعهدات مالی خود را با بخش خصوصی تسویه کند.

aljazeera

کلیدواژه

افزایش بهای نفت

نفت عربستان

بازار نفت سعودی ها

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها