نفت / شناسه خبر: 64014 / تاریخ انتشار : 1398/1/24 11:15
|

بازیافت گاز فلر پارس جنوبی با تجهیزات پیشرفته اجرایی می‌شود

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی گفت: عملیات جمع آوری گاز مشعل‌ فلرهای پالایشگاه‌های پارس جنوبی با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن اجرایی می‌شود .

نفت امروز /علی ‎محمد احمدی در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی سالانه فلرینگ و آلایندگی پالایشگاه‌های پارس جنوبی ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.
وی بیان کرد: برای کاهش آلایندگی‌ فلرها و مشعل پالایشگاه‌های گازی اقدام های مهم و موثری انجام شده و خاموش کردن این فلرها و بازیافت گاز آنها در دستور کار قرار دارد.
احمدی اظهارداشت: تمرکز ۱۰ پالایشگاه گازی در یک محدوده کوچک و متراکم تبعاتی به همراه دارد که باید نسبت به مدیریت آن اقدام کرد.
مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی گفت: در این زمینه آلایندگی زیست محیطی پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار گرفته و در حال بررسی است که راهکارهای اساسی برای رفع این مشکلات ارائه شده است.
وی ادامه داد: اولویت نخست در بازیافت گاز فلرها و مشعل‌ها فازهای دوم و سوم در قالب پالایشگاه نخست پارس جنوبی است که در این زمینه قرارداد بازیافت و مصرف گاز فلر یا مشعل منعقد شده که برنامه اجرایی آن خرداد ماه عملیاتی می‌شود
احمدی افزود: پس از فازهای دوم و سوم در قالب پالایشگاه نخست، بازیافت مشعل گاز پالایشگاه گازی فازهای ۴ و ۵ پارس جنوبی در دستور کار قرار می‌‌گیرد.
این مقام مسوول اضافه کرد: تاکنون مطالعات پروژه بازیافت و مصرف گاز فلر پارس جنوبی توسط تیم مهندسی و برنامه‌ریزی طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی و با استفاده از اطلاعات میدانی از منطقه و پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ انجام شده است.
وی یادآورشد: جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی با بازیافت گاز فلر و برگشت به چرخه تولید، حفاظت از محیط زیست منطقه پارس جنوبی و رفع آلایندگی‌های جامد مایع و گاز از دیگر دستاوردهای پروژه بازیافت و مصرف گاز فلر پارس جنوبی است.
استاندار بوشهر نیز روز گذشته در نشست کارگروه کاهش آلایندگی زیست محیطی عسلویه گفت: از محل سفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری به این استان ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای احداث سامانه های پایش آب و هوا در منطقه پارس جنوبی اختصاص یافت.
عبدالکریم گراوند افزود: با تحقق این مهم زمینه نظارت علمی و عالمانه بر شرایط حاکم بر منطقه فراهم و زمینه تصمیم گیری بهتر برای کنترل وضعیت آلایندگی ها فراهم می شود.

ایرنا

کلیدواژه

محمد احمدی

بازیافت گاز فلر پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها