نفت / شناسه خبر: 63999 / تاریخ انتشار : 1398/1/20 17:55
|

عرضه ۵۶۰ هزار لیتر سوخت هوایی رایگان به بالگردهای امدادی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تاکنون ۵۶۰ هزار لیتر سوخت رایگان به بالگردهای امداد و نجات فعال در مناطق سیل‌زده عرضه شده که این رقم رکوردی بی‌سابقه در سوخت‌رسانی هوایی است.

نفت امروز /به نقل از وزارت نفت، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه گفت: در مناطق سیل‌زده تعداد زیادی بالگرد در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکنون نسبت به عرضه ۵۶۰ هزار لیتر سوخت هوایی رایگان به این بالگردها اقدام کرده است.

وی درباره نحوه سوخت‌رسانی به مناطق سیل‌زده نیز اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده پیش از وقوع سیل، آمادگی کامل در همه تأسیسات توزیع سوخت در سراسر کشور اعم از انبارهای نفت، واحدهای سوخت‌رسانی به هواپیماها، جایگاه‌ها و مجاری عرضه وجود داشت و با وجود مشکلاتی که سیل در زمینه توزیع و عرضه سوخت ایجاد کرد، هیچگونه کمبودی در این زمینه احساس نشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه پیش از بروز سیل، ذخیره‌سازی‌های مطمئنی در کانون‌های خطر انجام شد، افزود: با این تمهیدات سوخت‌رسانی مطمئن و به‌موقع در همه مناطق سیل زده در اسرع وقت انجام شد.

موسوی‌خواه، سوخت‌رسانی به تجهیزات و وسایل امدادی را از دیگر وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مناطق سیل‌زده عنوان کرد و افزود: به همه ادوات و تجهیزات راه‌سازی که به صورت شبانه‌روزی در مناطق سیل‌زده در حال فعالیت بودند سوخت رایگان و در محل فعالیت تحویل شد، همچنین بیش از ۱۲ هزار ظرف ۲۰ لیتری انواع سوخت اعم از بنزین، نفت‌گاز و نفت سفید در مناطق سیل‌زده توزیع شده است.

وی افزود: اگرچه برخی تأسیسات و مجاری عرضه سوخت در مناطق لرستان، پلدختر، معمولان و بابازید به‌مدت طولانی در محاصره سیلاب بودند، اما هیچ کمبود سوختی در این مناطق دیده نشد و با احیای جایگاه‌های زیر آب رفته و همچنین استقرار جایگاه‌های سیار در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات سوخت‌رسانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در مناطق سیل‌زده را عرضه نفت سفید عنوان کرد و افزود: تاکنون ۴ میلیون لیتر نفت سفید در چهار استانی که دچار سیل شده‌اند توزیع شده که این مسئله نقش مهمی در تأمین گرمایش و انرژی مناطق سیل‌زده داشته است.

موسوی‌خواه همچنین از توزیع بیش از ۱۰ هزار تن گاز مایع در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده تا پایان فروردین ماه در پلدختر گاز رایگان عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر چند جایگاه و همچنین خطوط انتقال سوخت دچار مشکل شده‌اند، افزود: با تلاش همکاران من این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شده و هم‌اکنون هیچ مشکلی در زمینه عرضه سوخت در مناطق سیل‌زده وجود ندارد.

رکورد بی‌سابقه مصرف بنزین در ۲۹ اسفند پارسال

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ادامه گفت: از ۲۷ اسفند ۹۷ تا پایان شانزدهم فروردین به‌طور میانگین روزانه ۹۸ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۳ دهم درصد رشد نشان می‌دهد.

موسوی‌خواه با بیان اینکه پیش‌بینی ما رشد ۱۴ درصدی بود، افزود: با این حال با شروع بارندگی‌ها و کاهش سفرهای برون‌شهری در ۱۶ روز اول امسال رشد مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها یک درصد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ضریب آمادگی این شرکت را ۹۹.۹۷ درصد اعلام کرد و افزود: به اذعان ستادهای سفرهای نوروزی هیچ گونه کمبود سوختی در کشور در ایام نوروز گزارش نشد که بی سابقه بوده است.

موسوی‌خواه در خصوص رکورد مصرف بنزین در ایام پایانی سال افزود: بر پایه آمارهای ارائه شده، بیشترین مقدار مصرف بنزین کشور در روز ۲۹ اسفند ۹۷ ثبت شد که رقم ۱۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر را نشان می‌دهد و رکوردی بی‌سابقه در تاریخ صنعت نفت کشور است.

وی درباره کمترین مقدار مصرف نیز گفت: این رقم متعلق به روز ۱۳ فروردین ۹۸ به میزان ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر است که کمترین مقدار مصرف بنزین در فاصله ۱۹ روزه تعطیلات سال نو به حساب می‌آید.

موسوی خواه افزود: پیش‌بینی ما از رشد مصرف بنزین در سال جاری حدود ۱۰.۲ درصد است که با این حساب پیش‌بینی می‌کنیم امسال به‌طور میانگین روزانه حدود ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شود. آرزو می‌کنیم این پیش‌بینی محقق نشود و مردم در مصرف بنزین صرفه جویی کنند.

کلیدواژه

سیدمحمدرضا موسوی‌خواه

وزارت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها