نفت / شناسه خبر: 63977 / تاریخ انتشار : 1398/1/19 16:39
|

چرا نشست فوق‌العاده اپک لغو شد؟

قرار بر یان بود که اوپک در راستای وضعیت بحرانی بهای نفت نشستی فوق العاده با هدف بررسی وضع توافق کاهش عرضه نفت در ماه آوریل ۲۰۱۹ برگزار کند که طبق اخبار منتشر شده لغو گردیده است.

نفت امروز /سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یکصد و هفتاد و پنجمین نشست عادی این سازمان که هفتم دسامبر (۱۶ آذرماه ۹۷) در وین برگزار شد تصمیم گرفته بود با هدف بررسی وضع توافق کاهش  عرضه نفت، یک نشست فوق‌العاده در ماه آوریل ۲۰۱۹ برگزار کند.

پیش از این، خالد الفالح امروز اعلام کرده بود  که اوپک و متحدانش باید درباره لزوم برگزاری نشست در ماه آوریل، بازنگری کنند. و گفته بود: تا زمانی که سطح ذخیره‌سازی در حال افزایش است و با سطوح عادی فاصله داریم، ما مسیر بازار را به سوی توازن حفظ می‌کنیم و در حال حاضر این اجماع ایجاد شده که در هر حال، باید رویه خود را تا پایان ماه ژوئن حفظ کنیم.

وزیر انرژی عربستان همچنین اعلام کرده بود : اجماعی که از آن مطلع شده‌ایم این است که آوریل برای تصمیم‌گیری درباره تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی زودهنگام است؛ ممکن است در ماه آوریل نشستی نداشته باشیم.

در همین حال، ششمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک ۲۶ ژوئن (چهارشنبه، پنجم تیرماه) در دبیرخانه دائمی این سازمان در وین برگزار می‌شود.بر اساس تصمیم صدو هفتاد و پنجمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک، تولید نفت این سازمان با هدف ایجاد تعادل در بازار نفت از یکم ژانویه ۲۰۱۹، ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

گفتنی است پیشنهاد لغو نشست ماه آوریل اوپک، در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) در نشست ماه مارس (اسفند- فروردین) مطرح شد.

OilPrice

 

کلیدواژه

لغو نشست فوق العاده اوپک

اوپک

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها