نفت / شناسه خبر: 63962 / تاریخ انتشار : 1398/1/18 17:19
|

تولید میعانات گازی ۹ میلیون بشکه نسبت به سال ۹۶ افزایش یافت

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با توجه به اهمیت تولید میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بیش از ۹ میلیون بشکه افزایش تولید داشته است.

نفت امروز /هادی هاشم زاده فرهنگ، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه در سال 97 شاهد رشد تولید تمام محصولات مجتمع بوده‌ایم، گفت: یکی از مهمترین محصولات تولیدی پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی میعانات گازی است.

وی افزود: این محصول خوراک اصلی پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس بوده که تأثیر به سزایی در تولید و خودکفایی بنزین دارد.

فرهنگ با ذکر این مطلب گفت: با توجه به اهمیت تولید این محصول با ارزش مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 97 نسبت به سال 96 بیش از 9 میلیون بشکه افزایش تولید داشته است.

به گفته فرهنگ این میزان تولید نسبت به سال 95 حدود 18 درصد و معادل 43 میلیون بشکه رشد داشته است.

گفتنی است؛ با انتقال میعانات گازی پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران از نظر تولید بنزین و گازوئیل خودکفا می‌شود. همچنین ارزش افزوده پالایشگاه‌های میعانات گازی بیشتر از پالایشگاه‌های نفتی است.

در واقع هدف راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس پالایش360 هزار بشکه میعانات گازی پارس جنوبی است. مزیت تولید محصولات با میعانات گازی نیز افزایش کیفیت محصولات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای میعانات گازی تولیدی در پالایشگاه های گازی پارس جنوبی تعریف شده است.

از سوی دیگر افزایش تولید میعانات گازی و ارسال آن به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های داخل علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و تأمین نیازهای داخلی می‌تواند به‌زودی با افزایش تولید منجر به صادرات محصولاتی همچون بنزین و گازوئیل نیز بشود.

ایلنا

کلیدواژه

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها