نفت / شناسه خبر: 63919 / تاریخ انتشار : 1398/1/6 18:21
|

انتقال نفت و فرآورده به شکل عادی انجام می شود

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اعلام کرد: مناطق دوازده گانه خطوط لوله و مخابرات در کل کشور در آماده باش کامل بسر می برند و انتقال نفت و فرآورده به صورت عادی در جریان است.

نفت امروز /عباسعلی جعفری نسب ضمن یادآوری باران های سیل آسا در برخی از استانها و شرایط نامساعد جوی گفت: برخی مناطق از جمله مناطق شمالی، لرستان و خوزستان پوشش برخی خطوط به دلیل شدت بارش ها شسته شده که همکاران ما در این مناطق به شکل شبانه روزی در حال فعالیت و ایمن سازی هستند.
وی افزود: قسمت هایی از پوشش خط لوله فرآورده ری - ساری در روزهای نخستین سال به دلیل طغیان رودخانه تجن از بین رفته و خط حالت لرزش پیدا کرده بود که به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه خط لوله مزبور حدود سه ساعت متوقف شد و عملیات ایمن سازی و پایه کوبی اطراف آن انجام، و خط در مدار بهره برداری قرار گرفت.
جعفری نسب پیرامون خط لوله فرآورده اهواز - ری که روز گذشته ( دوشنبه) در محدوده اندیمشک دچار شکستگی شده بود، گفت: همکاران در منطقه در حال تعمیر خط هستند که با توجه به قرارگیری خط در عمق ۶ متری زمین و طوفان و بارش های شدید، عملیات تعویض بخشی از خط لوله که دچار مشکل شده بود که تا پایان امروز به اتمام رسیده و خط در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی ضمن تاکید بر آمادگی کارکنان خطوط لوله برای رفع آسیب های احتمالی به دلیل بارش ها گفت: پوشش برخی خطوط از جمله دو خط لوله ۱۶ و ۱۰ اینچ فرآورده اهواز به تهران در منطقه خوزستان به دلیل شدت بارش ها و جاری شدن سیلاب از بین رفته بود که عملیات ایمن سازی این خطوط نیز انجام شد.
وزارت راه وشهر سازی میزان خسارت وارده اولیه بر این بخش در استانهای مازندران و گلستان را ۳۵۰ میلیارد تومان براورد کرد.
همچنین وزارت جهاد کشاورزی نیز میزان خسارت وارده سیل به استان گلستان را در بخش کشاورزی یکهزار و ۵۰ میلیارد تومان و مازندران ۵۵۰ میلیارد تومان برآورد کرده است.

ایرنا

کلیدواژه

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها