نفت / شناسه خبر: 63892 / تاریخ انتشار : 1397/12/25 15:25
|

برداشت ۸۲.۸ درصد ذخایر نفتی قابل استحصال میدان‌های مشترک فلات قاره ایران

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران، از مجموع برداشت ۸۲.۸ درصد ذخایر نفتی قابل استحصال میدان‌های مشترک این شرکت با احتساب میانگین ضریب بازیافت ۲۳.۷ درصدی نفت خبر داد ...

نفت امروز /مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران، از مجموع برداشت ۸۲.۸ درصد ذخایر نفتی قابل استحصال میدان‌های مشترک این شرکت با احتساب میانگین ضریب بازیافت ۲۳.۷ درصدی نفت خبر داد و گفت: این مقدار برداشت، نشان‌دهنده توجه به برداشت حداکثری از میدان‌های مشترک در دوره‌های مختلف این شرکت است

زریر گودرزی با بیان این مطلب افزود: شرکت نفت فلات قاره ایران، مسئولیت بهره‌برداری از ۴۲ میدان مشتمل بر ۳۰ میدان نفتی و ۱۲ میدان گازی را عهده‌دار است که از این میان، تاکنون ۱۸ میدان نفتی و ۲ میدان گازی توسعه یافته‌اند.

 وی با اشاره به برداشت ۱۴ درصد ذخایر گازی قابل استحصال این شرکت، تصریح کرد: با احتساب میانگین ضریب بازیافت ۲۳.۷ درصدی نفت در این شرکت، تاکنون ۶۰ درصد ذخایر نفت قابل استحصال هم برداشت شده که میزان این شاخص در بخش ذخایر نفتی مشترک حدود ۸۲.۸ درصد است.

به گفته گودرزی، در مجموع ۷۲۱ حلقه چاه نفت و گاز در شرکت نفت فلات قاره ایران موجود است که از این میان، حدود نیمی از چاه‌ها در مدار تولید قرار دارند و بالغ بر ۲۵ درصد تولید نفت این شرکت با استفاده از پمپ‌های درون‌چاهی صورت می‌گیرد.

وی حرکت به سمت استفاده حداکثری از دکل‌ها و شناورهای ایرانی، کاهش چشمگیر هزینه‌های حفاری و تلاش برای تثبیت تولید را رویکردها و اقدامهای قابل توجه شرکت نفت فلات قاره ایران در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: این شرکت هزینه‌های خدمات و سرویس‌های حفاری خود را در سال ۹۷ نسبت به سال‌ ۹۲ به یک‌سوم کاهش داده است.

شانا

کلیدواژه

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها