نفت / شناسه خبر: 63890 / تاریخ انتشار : 1397/12/25 17:02
|

تاکتیک کره شمالی برای دور زدن تحریم‌ها چه بود؟

طبق آمارهای منتشر شده سازمان ملل، استراتژی قاچاق سوخت برای شکستن ممنوعیت‌های صادراتی، تحریم‌های اخیر سازمان ملل متحد را بی‌اثر کرده است.

نفت امروز /بعد از آغاز تحریم کره شمالی در سال ۲۰۱۷ از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به آزمایش‌های موشک بالستیک و هسته‌ای و پس از شکست گفت‌وگوها و مذاکرات بین رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور دیپلمات‌ها و خبرنگاران در پیونگ‌یانگ شدند.

از سویی دیگر، سون هوی، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی نیز روز جمعه ۲۴ اسفند در برابر خبرنگاران در پیونگ‌یانگ با انتقاد از مسئولان آمریکایی به دلیل ترک نیمه‌کاره مذاکرات هانوی گفت: «ما به هیچ روی قصد نداریم تسلیم خواسته‌های آمریکا بشویم و به هیچ وجه حاضر نیستیم در مذاکرات این چنینی شرکت کنیم.»

اما این اعتماد به نفس می‌تواند ناشی از یک برنامه کامل برای مقابله با تحریم ها باشد، سازمان ملل متحد هم در گزارش سالانه خود اعلام کرد برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک کره شمالی تغییر نکرده، اما این کشور با انتقال غیرقانونی فزاینده نفت و زغال سنگ از طریق کشتی به کشتی، قطعنامه‌های سازمان ملل را به چالش کشیده است.

در این گزارش آمده است: استراتژی قاچاق برای شکستن ممنوعیت‌های صادراتی، تحریم‌های اخیر سازمان ملل متحد را بی‌اثر کرده و به کره شمالی اجازه داده محصولات نفتی و نفت خام و همچنین زغال سنگ بیشتری وارد کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بانک‌های جهان و شرکت‌های بیمه همچنان پرداخت‌ها برای کره شمالی را تسهیل کرده و پوشش بیمه برای کشتی‌هایی فراهم می‌کنند که در انتقال غیرقانونی محصولات نفتی از طریق کشتی به کشتی و همچنین انتقال زغال سنگ از کشتی به کشتی مشارکت دارند.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، کره شمالی از تکنیک‌های پیشرفته و مبتکرانه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند که شامل دستکاری سیستم‌های فرستنده AIS کشتی، تغییر ظاهر نفتکش‌ها، تغییر نام غیرقانونی و سایر اشکال کلاهبرداری، انتقال غیرقانونی و استفاده از کشتی‌های بیشتر برای انتقال مواد میان کشتی‌ها است.

OilPrice

کلیدواژه

سازمان ملل متحد

تحریم‌های اخیر سازمان ملل متحد

تحریم کره شمالی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها