نفت / شناسه خبر: 63868 / تاریخ انتشار : 1397/12/21 14:48
|

مانور واکنش در شرایط اضطراری در پتروشیمی کارون

هدف از برگزاری این مانور هماهنگی گروههای ICT , CMT و دیگر گروههای درگیر در عملیات (آتشنشانی،ایمنی،حراست،لوجستیک،روابط عمومی و ...) در خصوص کنترل حادثه،محدود کردن راههای تردد ...

نفت امروز /مانور سراسری واکنش در شرایط اضطراری با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در راستای ارتقاء سطح آمادگی و تصمیم گیری مدیران،کارشناسان و کارکنان خود در شرایط بحرانی،در سطح مجتمع برگزار گردید.
به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت و همچنین بالا بردن سطح آمادگی و تصمیم گیری مدیران،کارشناسان و کارکنان خود در شرایط بحرانی،مانور واکنش در شرایط اضطراری و مدیریت صحنه بحران با حضور مدیر عامل جناب آقای دکتر صدیقی زاده و مدیران ارشد مجموعه در روز دوشنبه مورخ  ۹۷/۱۲/۲۰  برگزار شد.
 از ابتدای شروع عملیات مدیران ارشد سازمان منطقه ویژه و شرکت پتروشیمی کارون به صورت آنلاین و از طریق ویدئو کنفرانس به رصد جزئیات عملیات پرداختند و تا حد زیادی موفق به شناسایی نقاط ضعف شدند.
این مانور با طراحی سناریو از پیش طراحی شده که با قطع برق از سوی پتروشیمی فجر و در مرحله اول در سرویس قرار نگرفتن دیزل ژنراتور و متعاقبا نشت گاز کلر و در پی آن نشت گاز فسژن میباشد را به مرحله اجرا گذاشتند و به حول و قوه الهی کل عملیات به خوبی انجام شد.
لازم به ذکر است هدف از برگزاری این مانور هماهنگی گروههای ICT , CMT  و دیگر گروههای درگیر در عملیات (آتشنشانی،ایمنی،حراست،لوجستیک،روابط عمومی و ...) در خصوص کنترل حادثه،محدود کردن راههای تردد و کنترل ورود و خروج خودروها،هماهنگی با شرکتهای مجاور و در صورت نیاز تخلیه اضطراری مجتمع و دیگر موارد بود.
گفتنی است شرکت پتروشیمی کارون با برگزار ی مانورهایی از این قبیل هم به صورت دور میزی و هم به صورت عملیاتی در طول سال نقش بسزایی در هماهنگی و توانمند سازی مدیران صحنه حادثه داشته است.

 

 

 

 

 

کلیدواژه

پتروشیمی کارون

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها