نفت / شناسه خبر: 63852 / تاریخ انتشار : 1397/12/19 18:02
|

فاز جدید تحریم‌های ونزوئلا در راه است

به گفته رسانه‌ها، دولت ترامپ سرگرم بررسی اقدامات بیش‌تر از جمله تحریم‌های ثانویه است که ممکن است روی جریان تجارت نفت و محصولات نفتی ونزوئلا تاثیر بگذارد است.

نفت امروز /الیوت آبرامز، نماینده ویژه امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا به تازگی اعلام کرد که : دولت آمریکا سرگرم آماده‌سازی تحریم‌های بیش‌تر علیه مؤسسات مالی از جمله بانک‌هایی است که تجارت نفت و محصولات نفتی با شرکت PDVSA ونزوئلا را بر عهده دارند و هم‌چنین درصدد وضع تحریم‌های بیش‌تر و لغو ویزا برای اشخاص مرتبط با دولت مادورو است.

از سویی دیگر نیز به گوش می‌رسد، ترامپ هم‌چنین سرگرم بررسی تحریم‌های ثانویه است که تجارت نفت و محصولات نفتی میان PDVSA و نهادهای غیرآمریکایی را هدف می‌گیرد و مشابه تحریم‌های فعلی آمریکا علیه نفت ایران است.

لیزا ویسیدی، مدیر انرژی، تغییرات جوی و صنایع استخراجی در مؤسسه "اینترامریکن دیالوگ" اظهار کرد: به نظر می‌رسد آمریکا فکر می‌کرد با فاز اول تحریم‌‌های نفتی‌ای که چند هفته قبل وضع کرده بود رژیم مادورو رابحران و سقوط مواجه خواهد کرد، اما دیدیم ونزوئلا برای یافتن خریدار برای نفت خود به سختی تلاش می‌کند اما هم‌چنان صادرات این کشور به هند و اروپا انجام می‌گیرد. بنابراین تحت فشار قرار دادن سایر کشورها و بانک‌ها برای وضع تحریم‌های بیش‌تر آمریکا، یکی از معدود گزینه‌هایی است که باقی مانده است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ نیز در بیانیه اعلام کرد: آمریکا به مؤسسات مالی خارجی هشدار داده که برای مشارکت در تسهیل مبادلات غیرقانونی که به نفع دولت مادورو و شبکه فاسد آن است، با مجازات روبرو خواهند شد. ما به مادورو اجازه نخواهیم داد ثروت مردم ونزوئلا را غارت کند.

به نظر می‌رسد، هدف از بیانیه بولتن جلوگیری از دسترسی دولت مادورو به دارایی‌های خارج از کشور یا فروش آن‌هاست، همانطور که وزارت خزانه‌داری آمریکا اول فوریه اعلام کرده بود که  مبادلات میان شرکت‌های غیرآمریکایی و PDVSAکه شامل استفاده از سیستم مالی آمریکا یا کارگزاران کالای آمریکایی خواهد بود، پس از ۲۸ آوریل ممنوع می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ۲۸ ژانویه تحریم‌هایی را علیه شرکت PDVSA اعلام و صادرات مواد رقیق کننده از آمریکا به ونزوئلا را ممنوع اعلام کرد. هم‌چنین دستور داد حساب‌هایی که پول نفت PDVSA را دریافت می‌کنند، بلوکه شوند. به این ترتیب واردات نفت ونزوئلا به آمریکا عملاً ممنوع شد. آمریکا و ده‌ها کشور دیگر از خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت کرده‌اند.

کلیدواژه

تحریم ونزوئلا

تحریم نفتی ونزوئلا

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها