نفت / شناسه خبر: 63834 / تاریخ انتشار : 1397/12/15 16:20
|

بهای نفت صعودی می‌ماند؟

با توجه به ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و مناسبات دیگر جهانی بهای نفت همچنان رو به افزایش است اما باید دید این افزایش بهای نفت تا کجا ادامه خواهد داشت؟

نفت امروز /قیمت نفت امروز هم همانند روزهای گذشته همچنان رو به افزایش است ، به صورتی که امروز قیمت نفت خام وست تگزاس به  ۵۶.۴۵ دلار به ازای هر بشکه رسید که از آخرین قیمت اعلام شده‌ آن ، ۲۳ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش داشته است.

قیمت نفت خام برنت نیز به  ۶۶.۳۶ دلار به ازای هر بشکه نفت رسید که قیمت آن  ۳۷ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

 کارشناسان می‌گویند این افزایش تحت تاثیر کاهش تولید و عرضه نفت توسط شرکت‌های عضو اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران است.

اما این در حالی است که آمریکا ذعم خود در تلاش است تا با افزایش تولید نفت شیل خود از رشد بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کند، تاجران نفتی علت این افزایش قیمت نفت را خود آمریکا می‌دانند واین نوسان در افزایش عرضه نفت  راتحت تأثیر رکورد بالای تولید آمریکا و فشار این کشور بر روی کشورهای تحریم شده اش می‌دانند.  

دره مین راستا، یک تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: توازن میان افزایش تولید نفت آمریکا و اقدامات اوپک پلاس برای تثبیت قیمت‌ها از طریق کاهش تولید، با رشد بالاتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و هشدار سازمان توسعه و همکاری اقتصادی درباره رشد کمتر اقتصاد جهانی که روی تقاضا برای انرژی تأثیر منفی می‌گذارد، شکسته شده است.

AP

کلیدواژه

افزایش بهای نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها