نفت / شناسه خبر: 53817 / تاریخ انتشار : 1397/12/13 16:40
|

ارائه خدمات پزشکی شرکت نفت فلات قاره به ساکنان بومی لاوان و نخیلو

شرکت نفت فلات قاره ایران به منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و با هدف ارائه خدمات پزشکی و درمانی، سومین مرحله از برنامه اعزام گروه پزشکان به مناطق عملیاتی را برگزار کرد.

نفت امروز /به نقل از شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت فلات قاره برای نخستین بار در سطح صنعت نفت،‌ همسو با مسئولیت‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به ساکنان بومی همجوار با تاسیسات نفتی، گروهی از پزشکان و کادر درمانی متخصص را به منطقه عملیاتی لاوان اعزام کرد که به مدت پنج روز به ارائه خدمات درمانی پرداختند.

در این اقدام که به همت امور مددکاری و ایثارگران شرکت نفت فلات قاره و با همکاری گروه پزشکان جهادی برگزار شد، ۹ پزشک و کادر درمانی در زمینه‌های قلب، فیزیوتراپی، ارتوپدی، کاردرمانی، تغذیه، بینایی‌سنجی، مامایی، متخصص زنان و پزشک عمومی پاسخگوی مراجعان در دهکده لاوان و بندر نخیلو بودند.

رئیس امور ایثارگران شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به اینکه این گروه پزشکی از چهارشنبه، هشتم بهمن به مدت پنج روز در منطقه لاوان و بندر نخیلو ساکن بودند، گفت: پیش از این دو دوره برنامه حضور پزشکان در منطقه لاوان در دی و بهمن‌ماه امسال با تشکیل پرونده و معاینه مراجعان برگزار شده بود.

هما ملاجان با اشاره به اینکه در دوره نخست که دی ماه امسال برگزار شد در مجموع ۷۰۰ نفر در دهکده لاوان معاینه شدند، اظهار کرد: آموزش‌های بهداشت روان، بهداشت فردی و محیطی و پاسخگویی به پرسش‌های دانش‌آموزان در مدارس لاوان از دیگر برنامه‌های برگزار شده در دوره نخست بود.

به گفته وی، دوره دوم این طرح با حضور گروه آزمایشگاهی برای گرفتن نمونه با توجه به معاینه‌های دوره اول، بهمن‌ماه امسال برگزار و در دهکده لاوان از ۲۲۹ نفر نمونه‌گیری خون انجام شد.

ملاجان با بیان اینکه با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده دو دوره پیشین، برای دوره سوم حضور پزشکان و کادر درمانی برنامه‌ریزی شد، افزود: در این دوره ۶۲۵ نفر در دهکده لاوان و بندر نخیلو معاینه شدند.

وی استقبال مردم بومی از طرح حضور پزشکان جهادی در منطقه را کم‌نظیر توصیف و اظهار کرد: شرکت نفت فلات قاره به منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، این طرح را به صورت دوره‌ای در مناطق دیگر ادامه خواهد داد.

ملاجان از حمایت‌های حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، مهرشاد جانبازخوی، مدیر منابع انسانی و بتول سراجان، رئیس واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی این شرکت برای برگزاری این دوره‌ها قدردانی کرد.

کلیدواژه

شرکت نفت فلات قاره ایران

ساکنان بومی لاوان و نخیلو

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها