نفت / شناسه خبر: 53814 / تاریخ انتشار : 1397/12/13 17:09
|

آمریکا قیمت نفت را پایین آورد؟

دبیرکل اوپک اخیرا در مصاحبه ای با شبکه سی ان بی سی اظهار کرد انقلاب شیل آمریکا باعث کاهش قیمت نفت و ثبات در بازار انرزی در جهان شد.

نفت امروز /دبیرکل اوپک اخیرا در مصاحبه ای با شبکه سی ان بی سی اظهار کرد انقلاب شیل آمریکا باعث کاهش قیمت نفت و ثبات در بازار  انرزی در جهان شد.محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که، تولید نفت تاثیر فوق‌العاده‌ای  در ریزش اخیر قیمت نفت و کنترل اوضاع تابسانان حوزه انرژی داشت.

به گفته کارشناسان به نظر می‌رسد، بارکیندو  قصد دارد در شرایطی که  نمایندگان کنگره آمریکا در تلاشند تا بب تصویب قانون ضد اوپک تحت اعضای این گروه را تحت تعقیب قرار دهند، صلح برقرار کند.

بارکیندو گفت: اوپک در سال ۲۰۱۶ با انعقاد پیمان کاهش تولید که حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از عرضه به بازار جهانی کاست، صنعت نفت جهانی را نجات داد و در ادامه خاطرنشان کرد شیل آمریکا به اجتناب از وقوع یک بحران کمک کرد و مانع از کمبود نفت در بحبوحه رشد تقاضا شدو این در حالی است که  به گزارش اویل پرایس، این اظهارات تا حدودی متناقض بود

گفتنی است، کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته لایحه معروف به نوپک را تصویب کرد. این قانون مصونیتی که اوپک تاکنون داشته و این گروه را از شکایت‌های آمریکایی در امان نگه داشته است لغو خواهد کرد و به دادستان کل آمریکا اجازه خواهد داد از این گروه تولیدکننده نفت یا هر یک از اعضای آن به دلایل تبانی در کنترل قیمت نفت شکایت کند.

اتحاد اوپک و گروهی از تولیدکنندگان غیر اوپک شامل روسیه معروف به اوپک پلاس اواخر سال گذشته موافقت کردند تولید نفت را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به منظور جلوگیری از اشباع عرضه بازار، ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این گروه از سال ۲۰۱۷ پیمان کاهش تولید نفت را آغاز کرده و چند بار آن را تمدید کرده است.

Oil price

کلیدواژه

دبیرکل اوپک در تهران

محمد بارکیندو

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها