نفت / شناسه خبر: 53784 / تاریخ انتشار : 1397/12/11 17:52
|

چین نفت آمریکایی می‌خرد

نفتکش کاراسی بعداز گذشت نزیدک به سه ماه توانست محموله نفتی خود را از آمریکا به مقصد چین برساند.

نفت امروز /نفتکش کاراسی ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام را بعد از  گذشت نزدیک به نود روز از ایالات متحده آمریکا به سمت یکی از بندرهای چین در شرق این کشور رساند.
گفتنی است این محموله،  از اواخر سپتامبر تا کنون و پس از برقراری صلح ۹۰ روز در جنگ تجاری بین دو کشور به چین ارسال می‌شود؛ ایالات متحده در ماه های  اکتبر، دسامبر و ژانویه هیچ نفتی به این کشور صادر نکند.
طبق داده‌های ردیابی کشتی‌ها و کارگزاران کشتی‌رانی، این نفت‌کش‌ها، گالوستونِ تگزاس را ماه گذشته ترک کرده‌اند و قرار است بین اواخر ژانویه تا اوایل ماه مارچ به بنادر چین برسند. این داده‌ها نشان دهنده یک تغییر رویه است، چراکه از تابستان و با آغاز جنگ تجاری، خریداران چینی از خرید نفت آمریکا خودداری کرده‌اند.
براساس گفته های مقامات چینی این محموله نفت عملا از نفت منابع غیر متعارف آمریکا است که شرکت بی پی اقدام به تولید و خرید این نفت از امریکا کرده است.
علاوه بر این گفته می‌شود، اخیرا مسئولان شرکت بی پی در کنفرانس نفت لندن اعلام کرده اند که قرارداد ۲۰ ساله برای خرید نفت شیل امریکا منعقد کرده‌اند.
چین بزرگترین واردکننده نفت در جهان است و در سال ۲۰۱۵ که آمریکا ممنوعیت ۴۰ ساله حمل نفت با کشتی را لغو کرد، به بزرگترین خریدار نفت از آمریکا تبدیل شد. طبق داده‌های اداره کالاهای چین، در ۹ ماه اول ۲۰۱۸، چین ۳۲۵۰۰۰ بشکه در روز از آمریکا نفت وارد کرده است.
همچنین بر اساس گزارش رویترز، محموله ایگل فورد احتمالا در ماه فوریه توسط گمرک چین واترد چین خواهد شد، از سویی دیگر نیز سایر اطلاعات مربوط به ردیابی کشتی نشان می دهد که چین به زودی نفت خامی را که به طور مستقیم از ایالات متحده حمل می شود وارد می کند.
اگر چه داده های ردیابی تانکر در حال حاضر نشان می دهد که یک تانکر در مسیر پورت چینی قرار دارد، اما مقصد نهایی ممکن است تغییر کند، زیرا زمان تخمینی ورود در اواسط آوریل تغییر می کند. در چند ماه گذشته، دیگر تانکرهای نفت خام به آسیا در ابتدا تصور می شد که در مسیر چین قرار داشته باشند اما بعدا مقصد خود را به سایر کشورهای منطقه تغییر دادند.

https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/China-Imports-First-US-Crude-Oil-In-Months.html

 

کلیدواژه

محموله نفتی چین

نفتکش کاراسی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها