نفت / شناسه خبر: 53771 / تاریخ انتشار : 1397/12/8 16:06
|

برنامه تولید زودهنگام در میدان‌های گازی پازن و مدار دنبال می‌شود

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از برنامه‌ریزی برای تحقق تولید زودهنگام در میدان‌های پازن و مدار با هدف تامین پایدار خوراک پالایشگاه گازی پارسیان خبر داد.

نفت امروز /حمید ایزدی به تشریح برنامه‌های مدنظر برای تامین خوراک پایدار پالایشگاه گازی پارسیان پرداخت و در این زمینه، به طرح ارزیابی و تولید زودهنگام در میدان‌های پازن و مدار، احداث مرکز تفکیک میدان گازی تابناک و احداث ایستگاه تقویت فشار گاز میدان‌های وراوی و هما اشاره کرد.

وی توضیح داد: در طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدان پازن، با ۷۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، سه حلقه چاه تولیدی حفر یا تکمیل خواهد شد و با نصب تسهیلات روسطحی روزانه ۳ میلیون مترمکعب گاز از آن برداشت می‌شود. در برنامه بلندمدت تولید از این میدان نیز روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب هدف‌گذاری شده است.

ایزدی افزود: طرح ارزیابی و تولید زودهنگام در میدان مدار نیز با ۴۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و حفاری دو حلقه چاه تولیدی اجرا می‌شود که با تکمیل و نصب تسهیلات فرآِیندی روسطحی، روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز تولید خواهد شد. میزان برداشت از این میدان هم در برنامه بلندمدت روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی درباره پروژه احداث مرکز تفکیک میدان گازی تابناک گفت: در این پروژه برای سرمایه‌گذاری ۵۸ میلیون دلاری و تولید روزانه ۳۶ میلیون مترمکعب گاز با کیفیت مناسب برنامه‌ریزی شده است.

به گفته ایزدی، اجرای پروژه احداث ایستگاه تقویت فشار هما به ۱۷۵ میلیون دلار سرمایه‌ نیاز دارد تا تولید روزانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون مترمکعب گاز در مدت ۱۰ سال محقق شود. در پروژه احداث ایستگاه وراوی نیز ۷۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است تا تولید روزانه ۷ میلیون مترمکعب گاز برای مدت ۹ سال تضمین شود.

کلیدواژه

حمید ایزدی

میدان‌های گازی پازن

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها