نفت / شناسه خبر: 53766 / تاریخ انتشار : 1397/12/8 19:35
|

آینده روشن پیش روی صنعت انرژی مصر

با آغاز اولین دور اکتشافات مصر، کارشناسان حوزه انرژی پیش‌بینی کردند این کشور درسال ۲۰۱۹ به یکی از قطب‌های انرژی تبدیل خواهد شد.

نفت امروز /کارشناسان می‌گویند آینده نفت و گاز مصر بسیار روشن است و علاوه بر این امتیازات فراوانی که طی کنفرانس ۲۰۱۹ مصر در ۱۱ تا ۱۳ فوریه در قاهره به این کشوراعطا شد، نشان دهنده علاقه شرکت‌های بزرگ نفتی مثل شل، بریتیش پترولیوم و انی به این نقطه حساس انرژی جهان است .
این پیشرفت اما برای مصری های بسیار ارزشمند است زیرا این کشور پس از سالها سقوط به خاطر مشکلات مربوط به پرداخت و امنیت، دوباره باز می گردد و نگرانی‌های مداوم درباره امنیت در صحرای غربی مصر یا سینا دیگر کمرنگ شده است؛ علاوه براین دوره بسیار سخت گذشته مخصوصاً در طی بهار عربی و بعد از آن در دوره ریاست جمهوری مورسی و کودتای نظامی، تاثیری بسیار منفی بر پروژه‌ها داشته است به طوری که اکثر شرکت‌های نفتی و کارگران مستقل که در آن زمان در مصر فعالیت می کردند، تحت تاثیر تهدیدهای امنیتی و تاخیر در پرداخت‌ها قرار داشتند که باعث کم شدن عملیات هایشان شد.
همچنین با توجه به اکتشافات گازی مصر، شرکت نفت آمریکایی اکسون موبیل که سالها در مصر فعال نبوده، با برنده شدن امتیاز شمال منطقه امریل مراین ، به این کشور بازگشت  و مناطق نورس سی دی گابر و نورس الفنر به شل و پاتروناس رسیدند و امتیاز شربین شمال غربی هم به بریتیش پترولیوم و انی رسید .
حال زمانی است که رویاهای قاهره برای تبدیل شدن به یک قطب انرژی و عرضه به بازار های اروپا دوباره زنده شده استو مصر امیدوار است به زودی برای سایر کشورهای شرق مدیترانه هم مشخص شود که بهترین گزینه و دارای عوامل اقتصادی و استراتژیک است.
در حال حاضر قراردادهایی بین قبرس و مصر برای ارسال گاز از قبرس به مصر امضا شده است. رژیم صهیونیستی هم به تازگی قرارداد صادرات گاز طبیعی با مصر امضا کرده است .
علاوه بر علاقه شرکت‌های بزرگ نفتی، شرکت نفت و گاز عربی دانا هم اعلام کرد انتظار اکتشاف های جدید را دارد. پاتریک آلمانوارد ، مدیر عامل دانا اظهار داشت که این شرکت حفاری در ۲۰۱۹ را در منطقه ای آغاز کرده است که تبدیل به یک میدان گازی در مدیترانه خواهد شد. اطلاعات لرزه شناسی نشان داده این منطقه ۲۰ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی دارد. اولین عملیات های حفاری در مساحتی انجام می شود که انتظار میرود ۴۰۶ تریلیون فوت مکعب گاز داشته باشد . منطقه هدف بخشی از میدان نورس آئیش است که در شرق مدیترانه قرار دارد .
سال ۲۰۱۹ سال دریای سرخ خواهد بود چون نن اعلام کرده اند  شرکت مصری العبادی پترولیوم اولین دور از اکتشاف های دریایی خود را آغاز می کند. انتظار می رود اکتشاف های دریای سرخ بسیار جالب باشد و جدیدترین پروژه ها در آن سوی دریا در عربستان این واقعیت را نشان داده اند.
در آینده نزدیک هم تلاش های مشترکی بین شرکت‌های عربستان و مصر برای حفاری در این منطقه انجام می شود.

Oilprice
 

کلیدواژه

مصر

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها