نفت / شناسه خبر: 43677 / تاریخ انتشار : 1397/11/29 11:55
|

در صورت تداوم روند فعلی مصرف انرژی چیزی برای صادرات نخواهیم داشت

معاون انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: تداوم روند فعلی مصرف انرژی در داخل کشور، ما را از حضور در بازارهای جهانی محروم می‌کند و دیگر نیازی نیست کشوری ایران را تحریم کند، زیرا عملا

نفت امروز /سیروس وطنخواه معاون انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» که صبح امروز در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه ایران در خصوص انرژی جایگاه بی‌نظیر و افتخارآمیزی دارد، گفت: در طول چهل سال گذشته متأسفانه با ظرفیت جغرافیایی و ژئوپلتیک ایران از بعد راهبردی نپرداختیم. 

وی ادامه داد: لازمه پیشرفت و توسعه، استفاده و بهره‌برداری و عملیاتی کردن تمام ظرفیت‌هاست، اما در طول سه سال گذشته فقط بخش کمی از این ظرفیت‌ها خود را نشان دادند و نتوانستیم به خوبی از آنها بهره‌برداری کنیم.

وطنخواه با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصادی مقاوم است که در مقابل تکانه‌های مختلف داخلی و خارجی مقاوم باشد که یکی از پیشران‌های اقتصاد مقاومتی همین بخش انرژی است، هر چند نتوانستیم به خوبی از این بخش بهره‌برداری کنیم. 

معاون انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران نفتی است، گفت: در سال ۹۱ مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی کردند و فرمودند باید شرایط مصرف انرژی در کشور تغییر پیدا کند و می‌بینیم در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بند ۸، ۱۳ و ۱۴ مستقیم مورد اشاره به بخش انرژی است.

وطنخواه افزود: من صریحا اعلام می‌کنم که این روندی که در مصرف انرژی در پیش گرفتیم، ما را از حضور در بازارهای جهانی محروم می‌کند و دیگر نیازی نیست کشوری ایران را تحریم کند، زیرا عملا با افزایش مصرف انرژی در داخل کشور چیزی برای صادرات نداریم. 

وی در پایان با اشاره به ذخایر راهبردی گفت: ما کار قابل توجهی در مورد ذخایر راهبردی انجام ندادیم که این یک ضعف بزرگ برای ایران محسوب می‌شود. برای حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی باید از تمام ظرفیت‌های انرژی در کشور استفاده کنیم.

منبع:فارس

کلیدواژه

سیروس وطنخواه

معاون انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری

مصرف انرژی در ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها