نفت / شناسه خبر: 43636 / تاریخ انتشار : 1397/11/23 16:45
|

پتروشیمی ایران پس از انقلاب جهش قابل توجهی داشته است

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی به نفع اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده استفاده کنیم، گفت: پتروشیمی ایران طی چهل سال اخیر که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد موفقیت

نفت امروز /عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا  با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی ایران در طول حیات انقلاب اسلامی موفقیت‌های بزرگی باوجود تحریم و برخی مشکلات اقتصادی کسب کرده است، گفت: صنعت پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای در ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور و همچنین جلوگیری از خام فروشی دارد.
وی افزود: صنعت پتروشیمی نقش پررنگی در توسعه اقتصادی کشور داشته است، در شرایط تحریم‌اقتصادی، این صنعت توانسته است ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد کند و درصد بسیاری از صادرات غیرنفتی ما را تشکیل ‌دهد.
آرگون ادامه داد: ایران در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی ظرفیت خوبی دارد و در صورتی که به سوی تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم در آینده منافع بسیاری دراین حوزه کسب خواهیم کرد.
عضو اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: صنعت پتروشیمی را محور توسعه اقتصادی کشور می‌دانیم، واحدهای مختلف پتروشیمی امسال به بهره برداری رسید و پیش بینی می شود سال آینده نیز سال پرفروغی برای پتروشیمی ایران باشد.
وی با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی، صنعتی پرسود و درآمدزا برای کشور است، تصریح کرد: انتظار داریم جایگاه صنعت پتروشیمی ایران با توجه به منابع موجود در کشور حفظ شود و در آینده نیز حضورمان در بازارهای جهانی و منطقه‌ای گسترده‌تر باشد.

 منبع: نیپنا
 

کلیدواژه

عضو اتاق بازرگانی تهران

عباس آرگون

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها