نفت / شناسه خبر: 43616 / تاریخ انتشار : 1397/11/17 16:50
|

کمبود نفت، تهدید بزرگ ۲۰۱۹

رئیس شرکت ملی نفت کویت گفت: عرضه جهانی نفت امسال با کاهش‌های بزرگ در صادرات نفت ونزوئلا ضربه خواهد خورد.

نفت امروز /به گفته کارشناسان یکی از خطرات شناخته شده برای کمبود عرضه در ۲۰۱۹، کاهش مداوم و بیش از حد انتظار تولید نفت خام ونزوئلا است  و به نظر می‌رسد این کاهش عرضه به یکی از مهم‌ترین تهدیدات بازار نفت در سال ۲۰۱۹ باشد.
در همین راستا نیز هاشم هاشم رئیس شرکت دولتی نفت کویت گفت که عرضه جهانی نفت در سال جاری به خاطر کاهش قابل توجه صادرات ونزوئلا ضربه خواهد خورد وی همچنین اظهار داشت:« تهدید جنگ تجاری آمریکا و چین و پیام های مختلف از جانب آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره باعث بی ثباتی در بازارهای سهام دنیا می‌شود و بی ثباتی قیمت نفت را هم افزایش می دهد همچنین از سویی دیگر، اقدامات اوپک و متحدانش باید به تعادل دوباره بازارهای نفت در سال جاری کمک کند. وی در مورد کمبود سرمایه گذاری در صنعت نفت هشدار داد و گفت می‌تواند باعث کاهش عرضه تا ۲۰۲۵ شود .
وی ادامه داد اوپک و کشورهای تولید کننده غیر اوپک از ۲۰۱۷ تا حالا با موفقیت در بازار تعادل ایجاد کرده‌اند و بی ثباتی قیمت را کاهش داده اند. قیمت نفت برای ترغیب سرمایه گذاری و رشد اهمیت زیادی دارد .
گفتنی است ، اوپک، روسیه و سایر تولید کنندگان غیر عضو اوپک در ماه دسامبر توافق کردند تولید نفت را ۱.۲ میلیون بشکه در روز از اول ژانویه کاهش دهند .
سهم اوپک از این کاهش تولید ۸۰۰ هزار بشکه در روز است که ۱۱ عضو اوپک به غیر از ایران، لیبی و ونزوئلا متعهد به انجام آن هستند .
 

Oilprice.com

کلیدواژه

خطر کمبود عرضه نفت

کمبود عرضه نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها