نفت / شناسه خبر: 43614 / تاریخ انتشار : 1397/11/17 14:28
|

قاچاق نفت و گاز بیش از بنزین

وزیر نفت: قاچاق نفت و گاز بیش از بنزین است

نفت امروز /بیژن زنگنه در جلسه با کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قاچاق نفت و گاز گفت: مسئله صرفه جویی بنزین را نه در پالایشگاه‌ها بلکه باید در کارخانه خودروسازی پیگیری کرد.

زنگنه درباره طرح سهمیه بندی بنزین افزود: طرح در واقع گرایش خاصی از سهمیه بندی را بیان کرده بود که به هر ایرانی بدون در نظر گرفتن داشتن خودرو یا موتور سیکلت در روز یک لیتر سهمیه بنزین داده شود و روش پیچیده‌ای هم برای فروش سهیمه افرادی که وسیله نقلیه ندارند نیز گذاشته شده بود.

وزیر نفت گفت: کمیسیون با توجه به در نظر گرفتن مسائلی، این طرح را رد کرد.وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون انرژی برای جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی و کاهش مصرف بنزین کار‌های مفصلی انجام دادند، افزود: باید با همکاری کمیسیون انرژی و دولت، بتوانیم به راهی برای ساماندهی وضعیت بنزین برسیم.

زنگنه گفت: قاچاق و مصرف بی رویه بنزین فقط به عرضه بر نمی‌گردد به تقاضا هم بر می‌گردد.

وی افزود: امروز گزارشی را نایب رئیس کمیسیون انرژی داد که در ان به این موضوع اشاره کرد که مصرف بنزین خودرو‌ها در دنیا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در ایران ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

وی درباره افزایش قیمت بنزین گفت: در لایحه بودجه در گزارش کمیسیون تلفیق پیشنهادی برای این وجود ندارد در دولت هم هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

 منبع:صداو سیما

کلیدواژه

زنگنه

قاچاق نفت و گاز

قاچاق بنزین

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها