نفت / شناسه خبر: 43606 / تاریخ انتشار : 1397/11/16 14:09
|

تکلیف هفت میلیون بشکه نفت ونزوئلا چه می‌شود؟

روزهای اخیر مردم آمریکا شاهد افزایش روزانه بهای نفت هستند این درحالی است که نزدیک به ۷ میلیون بشکه نفت ونزوئلایی چندین کیلومتر آن‌ورتر و در خلیج مکزیک مدتی است که سرگردان است ...

نفت امروز /تحلیلگران می‌گویند، این روزها مهمترین عامل التهابات بهای نفتی آمریکا و جهان تحریم‌های آمریکا علیه  ونزوئلا است، به گونه ای که معاملات نفتی در هفته جاری نیز تحت تاثیر همین تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی ونزوئلا  با قیمت بالاتری بسته شد و مسبب این افزایش هفتگی نیز  ریسک کمبود عرضه در بازار  و از سوی دیگر انتشار خبر کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا بود .

طبق آخرین آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته ۱۵ حلقه کاهش یافته و به ۸۴۷ حلقه رسید و افزایش ۱۰ حلقه‌ای هفته پیش را تا حدودی جبران کرد.

با این حال، ونزوئلا همچنان اصلی‌ترین موضوع مورد توجه معامله گران نفت مانده است. دولت ترامپ دوشنبه هفته گذشته تحریم‌ها علیه شرکت PDVSA ونزوئلا را رونمایی کرد تا همزمان با حمایت از گوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا، فشار بر دولت نیکولاس مادورو را مضاعف کند.

اما به گفته رسانه ها در حال حاضر نیز و با این روند صعودی نفت که نگران کننده است همچنانف ناوگانی حاوی حدود ۷ میلیون بشکه نفت ونزوئلا در خلیج مکزیک سرگردان است و  برخی از آنها حاوی محموله هایی هستند که قبل از تحریم های آمریکا خریداری شده بودند خریداران نمی دانند پول نفت را به چه کسی بدهند .

طبق گفته تاجران، برخی از این محموله‌ها به عنوان ذخیره شناور توسط خریدارانی استفاده می‌شوند که از فروش بازار آزاد شرکت نفت دولتی ونزوئلا قبل از تحریم ها بهره برده بودند. بقیه نفتکش ها متعلق به شرکت های تجاری هستند که درگیر مشکلات پرداخت ناشی از تحریم‌ها هستند.

یک واسطه معاملاتی در این بین گفت:« همه سعی دارند بفهمند چگونه قرار است پول بار این نفتکش ها را پرداخت کنند.افزون بر این خارج از آب های آمریکا هم نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا وجود دارند که در کاراییب و اروپا سرگردان هستند .

حال باید دید با وجود این‌که نفت ونزوئلا بخش بزرگی از واردات پالایشگاه‌های منطقه گلف کاست آمریکا  را تشکیل می‌دهد، چه سرنوشتی در انتظار این نفتکش های سرگردان است و سرانجام این تحریم لجوجانه ترامپ به کجا ختم خواهد شد.

https://www.cnbc.

کلیدواژه

نفت ونزوئلا

سرگردانی نفتکس های ونزوئلا

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها