پتروشیمی / شناسه خبر: 43605 / تاریخ انتشار : 1397/11/16 12:11
|

رکورد نفروختن نفت خام در بورس های ایرانی شکسته شد!

با وجود تهدیدات زنگنه امروز عرضه نفت خام دوباره انجام شد تا باز هم رکورد دیگری در شکست معامله این کالا ثبت شود. به نظر می رسد عرضه نفت در بورس انرژی در ماهها و سال های گذشته در بورس کالا تنها توانسته

نفت امروز /با وجود تهدیدات زنگنه امروز عرضه نفت خام دوباره انجام شد تا باز هم رکورد دیگری در شکست معامله این کالا ثبت شود. به نظر می رسد عرضه نفت در بورس انرژی در ماهها و سال های گذشته در بورس کالا تنها توانسته رکوردی در عدم فروش نفت در بورس به ثبت برساند

در حالی امروز چهارمین عرضه نفت خام در بورس انرژی بدون خریدار ماند که زنگنه پیش تر اعلام کرده بود تا وزارت نفت، فروش نفت از بورس انرژی را تایید نکند، این عرضه ها ناکام خواهند ماند. با وجود تهدیدات زنگنه امروز عرضه نفت خام دوباره انجام شد تا باز هم رکورد دیگری در شکست معامله این کالا ثبت شود. به نظر می رسد عرضه نفت در بورس انرژی در ماهها و سال های گذشته در بورس کالا تنها توانسته رکوردی در عدم فروش نفت در بورس به ثبت برساند.

در همین حال معاون سابق وزیر نفت معتقد است: طرح عرضه نفت در بورس انرژی در حال تکامل است.

مهندس حسینی در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، گفت: مسیری که بورس انرژی در حال طی کردن است احتمالا پس از آزمون و خطایی که صورت می گیرد به عرضه نفت به صورت آتی ختم می شود.

وی افزود:در حال حاضر بورس نیویورک ،توکیو‌ و شیکاگو به صورت آتی عرضه نفت انجام می شود.

وی گفت: هم اکنون شرکت های ایرانی به دلیل تبادل حجم بالای پولی که در خرید و فروش نفت انجام می شود توان جا به جایی آن را نداشته و‌اصلا دست به چنین ریسکی نخواهند زد.

مهندس حسینی در ادامه افزود:احتمال دارد تحریم شرکت ملی نفت باعث شده که سیاست گذاران تصمیم به عرضه نفت در بورس انرژی  توسط بخش خصوصی کنند تا بتوان به این روش تحریم ها را دور زد.

وی گفت :در حال حاضر عرضه نفت در بورس انرژی در طی مراحلی مانند آزمون و خطاست و از تجربه لازم برخوردار نیست در صورتی که کشور های غربی با انجام برنامه کارشناسانه و شناخت ابعاد آن از اتلاف وقت ، هزینه و انرژی جلوگیری می کنند.

وی در مورد پیش بینی صادرات نفت ایران و آثار تحریم  بر روی صنعت نفت نیز افزود: پس از تحریم  صنعت  نفت ایران صادرات نفت به طور طبیعی با افت مواجه شد اما در حال حاضر میزان صادرات نفت ایران به تمدید و یا عدم تمدید صنعت نفت ایران بستگی دارد.

مهندس حسینی گفت : صادرات نفت ایران در حال حاضر به دلیل کیفیت آن به هیچ وجه صفر نخواهد شد و احتمالا در حدود یک میلیون بشکه باقی خواهد ماند زیرا پالایشگاه های که از نفت ایران استفاده می کنند، نمی توانند به این سرعت جایگزینی برای آن پیدا کنند.

وی در مورد جایگزینی نفت ایران توسط چینی ها و الزام وزارت نفت به آماده بودن در مقابل آن نیز افزود: خریدار عمده نفت از ایران توسط کشور چین صورت می گیرد به طوری که خریدار ۷۰۰۰۰۰ بشکه نفت ایران بودند اما در حال حاضر این رقم به ۳۵۰۰۰۰۰ بشکه رسیده است .

وی ادامه داد: به تازگی کشور چین تصمیم به واردات میلیون ها بشکه نفت از عربستان و روسیه گرفته است که می تواند خطر بسیار بزرگی برای شرکت ملی نفت ایران باشد و این که چه مشکلاتی  ممکن است برای صادرات نفت ما اتفاق بیفتد لذا آماده بودن وزارت نفت در مقابل این مسئله بسیار اهمیت دارد.

منبع:پتروتحلیل

کلیدواژه

نفروختن نفت خام در بورس های ایرانی

رکورد نفروختن نفت خام

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها