نفت / شناسه خبر: 43526 / تاریخ انتشار : 1396/8/23 11:55
|
با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت

دلایل حادثه چاه 147 رگ سفید در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

دلایل حادثه فوران و آتش سوزی چاه شماره 147 میدان نفتی رگ سفید با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عصر روز دوشنبه در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

نفت امروز/ دلایل حادثه فوران و آتش سوزی چاه شماره 147 میدان نفتی رگ سفید با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عصر روز دوشنبه در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش نفت امروز، حسین امیری خامکانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه عصر روز دوشنبه (22 آبان‌ماه) این کمیسیون که با حضور علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت برای بررسی ابعاد حادثه حریق در میدان نفتی رگ سفید برگزار شد، گفت: با توجه به حادثه‌ای که در چاه شماره 147 میدان نفتی رگ سفید رخ داد اعضای کمیسیون انرژی در محل حادثه حاضر شدند و ابعاد حادثه را از نزدیک بررسی کردند، به این منظور سه تیم در سه مقطع در موقعیت چاه مشتعل حضور یافتند و گزارش‌هایی درباره علت حادثه، نحوه اطفای حریق و برنامه‌ریزی برای مهار آتش تهیه کردند که این گزارش در اختیار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عصر دیروز در کمیسیون انرژی حضور یافت و گزارشی پیرامون چگونگی رخداد این حادثه، برنامه‌ریزی زمان بندی برای اطفای حریق و کاهش خسارت‌ها به اعضای کمیسیون ارائه داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مهمترین پرسش‌های نمایندگان دلایل فنی و مدیریتی در وقوع این حادثه بود و مسئولان شرکت ملی نفت اعلام کردند که تا 10 روز آینده برخی عوامل و دلایل بروز حادثه در چاه شماره 147 میدان نفتی رگ سفید را اعلام خواهند کرد.

امیری خامکانی گفت: اعضای این کمیسیون به دلیل اقدام‌های انجام شده برای مهار آتش در چاه شماره 147 میدان نفتی رگ سفید از تیم وزارت نفت تشکر و قدردانی کردند.

وی افزود: کمیسیون انرژی گزارشی جامع و کامل و با در نظر گرفتن همه ابعاد تهیه می‌کند و در یک جمع بندی به صحن علنی ارسال خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای کمیسیون انرژی ابهام‌هایی در باره برخی تجهیزات و اقدام‌های فنی داشتند که در این جلسه مطرح شد، اما به تحقیق و بررسی بیشتر مستندات، مدارک و مشاهدات نیاز است.

امیری خامکانی با اشاره به این‌که هم اکنون مهارگران چاه مشتعل با همه توان در تلاش برای اطفای حریق هستند، گفت: بر اساس برآوردهای ارائه شده، اطفای حریق زمانبر خواهد بود، اما همه دستگاه‌ها باید به این موضوع ورود کنند تا آتش هرچه سریع‌تر خاموش شود.

 

کلیدواژه

مدیرعامل شرکت ملی نفت

حادثه چاه

کمیسیون انرژی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها