نفت / شناسه خبر: 43517 / تاریخ انتشار : 1396/8/6 14:08
|
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت:

امکان افزایش جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت وجود دارد

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت گفت: با دستور وزیر نفت، از همه فارغ‎التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت که اسامی‎ آنان در بانک اطلاعاتی موجود بود،

نفت امروز /معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت گفت: با دستور وزیر نفت، از همه فارغالتحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت که اسامیآنان در بانک اطلاعاتی موجود بود، برای مصاحبه دعوت به عمل آمده است و در صورتی که بیش از 200 نفر مراحل استخدامی را با موفقیت طی کنند، وزارت نفت نسبت به افزایش جذب اقدام میکند.

به گزارش نفت امروز، کریم سلحشور با بیان این مطلب، به فرآیند استخدام در وزارت نفت شامل 2 مرحله آزمون کتبی و مصاحبه اشاره کرد و افزود: در سالهای پیش با وجود آن‌که نسبت به استخدام فارغالتحصیلان مرتبط با صنعت نفت کشور اقدامی صورت نگرفته، اما برای فارعالتحصیلان گروه «الف» دانشگاه صنعت نفت تعدادی سهمیه پس از کسب مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، فارغالتحصیلان گروه «الف» دانشگاه صنعت نفت، در صورت نیاز وزارت نفت به جذب نیرو و وجود مجوز جذب، از آزمون کتبی معاف هستند؛ اما طبق مقررات باید مرحله مصاحبه را پشت سر بگذرانند.

سلحشور با اشاره به جذب 150 نفر از فارغالتحصیلان گروه «الف» دانشگاه صنعت نفت در سال گذشته و ادامه این روند امسال، عنوان کرد: در سال جاری نیز مجوز جذب 200 نفر از این فارغالتحصیلان از سازمان امور اداری و استخدامی گرفته شده است.

وی یادآور شد: با توجه به مجوز دریافت شده که امکان جذب 200 نفر را میدهد، وزارت نفت باید به طور طبیعی نسبت به فراخوان و مصاحبه تعدادی از فارغالتحصیلان اقدام میکرد، اما با دستور وزیر نفت، همه 800 نفر فارغالتحصیل گروه «الف» که اسامیشان در بانک اطلاعاتی موجود بود، بدون توجه به تعداد مدنظر در مجوز استخدامی، برای مصاحبه دعوت شدند.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت با بیان اینکه بخش نخست مصاحبه دعوت‏‌شدگان انجام شده است، ادامه داد: هر فارغالتحصیلی که مراحل استخدامی شامل مصاحبه، طب صنعتی و گزینش را پشت سر بگذارد، استخدام میشود.

سلحشور گفت: بر اساس مقرراتی که مربوط به دیروز و امروز نیست و از سالها پیش به آن استناد میشده است، مصاحبه در 2 بخش تخصصی و ارزیابی روانشناختی انجام می‏شود؛ هدف از مصاحبه تخصصی، ارزیابی فعالیتها، دانش فنی و تخصصی، توانمندیها، مهارتها و قابلیتهای متقاضی است و در بخش روانشناختی مصاحبه، مواردی از جمله سازگاری روانشناختی، نحوه تعاملات فردی، مهارتهای اجتماعی و مقابلهای متقاضی ارزیابی میشود.

بر اساس این گزارش، مطابق آییننامه استخدام دانش آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت و دیگر دانشگاهها، پارسال حدود ۳۰۰ نفر از فارغالتحصیلان گروه «الف» دانشگاه صنعت نفت برای مصاحبه دعوت و از این میان، فرآیند جذب ۱۵۰ نفر از این فارغالتحصیلان تکمیل و نهایی شد. امسال نیز مجوز جذب ۲۰۰ نفر دیگر از این گروه فارغالتحصیلان دانشگاه صنعت نفت از سازمان امور اداری و استخدامی گرفته شده است که فارغ از سقف جذب، با دستور وزیر نفت از تمام 800 نفر فارغالتحصیل گروه «الف» این دانشگاه که در بانک اطلاعاتی فارغالتحصیلان، آمادگی خود را برای استخدام در وزارت نفت اعلام کرده بودند برای مصاحبه دعوت شد.

 

کلیدواژه

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت:

امکان افزایش جذب دانشجویان

دانشگاه صنعت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها