نفت / شناسه خبر: 43511 / تاریخ انتشار : 1396/8/6 12:32
|
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسانه رکن سوم امنیت ملی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر تا دیروز غذا و سلاح 2 رکن امنیت ملی بودند، امروز رکن سومی به نام رسانه به آن اضافه شده است.

نفت امروز /وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر تا دیروز غذا و سلاح 2 رکن امنیت ملی بودند، امروز رکن سومی به نام رسانه به آن اضافه شده است.

به گزارش نفت امروز، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (شنبه، ششم آبان‌ماه) در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به این‌که 15 هزار مجوز برای رسانه‌ها پس از انقلاب اسلامی صادر شده که 56 درصد این مجوزها متعلق به دولت یازدهم بوده است، گفت: در حوزه رسانه‌های برخط سایت‌ها از 200 عدد در پایان دولت یازدهم به 2 هزار و 800 عدد رسیده و شاخص‌های دیگری که نشانه توسعه کمی مطبوعات و پایبندی دولت یازدهم به تحول خویش برای گشایش فضای آزاد فکر و ابراز اندیشه بود، نیز کاملا مشهود است.

وی افزود: از موفقیت‌های دیگر در دولت یازدهم در عرصه رسانه در حوزه قوانین و مقررات بود از جمله رتبه بندی مطبوعات که با مشارکت و اشراف صنف مطبوعات در آن دوره شاهد پاره‌ای از اتفاق‌های خوب بودیم.

صالحی تصریح کرد: امروز جشنواره و نمایشگاه مطبوعات آغاز شد، نمایشگاهی که در آغاز دولت دوازدهم حدود هزار رسانه در آن حضور دارند و اتفاق‌های بزرگ و کوچکی در آن رخ می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هم اکنون در جشن ملی، مطبوعات و اصحاب رسانه زیر یک سقف قرار می‌گیرند تا با هم تنفس کنند و دغدغه‌های ایران را با رسانه واگویه کرده، با مردم تماس مستقیم برقرار کنند و درد مردم را بشنوند.

وی به ضرورت تقویت بنیه ملی رسانه اشاره کرد و گفت: اگر تا دیروز غذا و سلاح 2 رکن امنیت ملی بودند، امروز رکن سومی به نام رسانه به آن اضافه شده است.

صالحی امیری افزود: همانطور که جامعه بدون غذا و سلاح در معرض تهدید است، جامعه بدون رسانه یا با رسانه کم اعتماد نیز در معرض تهدید است و جامعه‌ای که خبرهای دقیق و سریعش را از بیرون مطالبه کند، ناامن است و جامعه‌ای که نتواند در سرعت و دقت و تحویل خبر اقدام کند یک جامعه ناامن خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دولت و اصحاب رسانه خواست تا دست به دست هم بدهند که رسانه را به عنوان رکن سوم امنیت درنظر گیرند و تاکید کرد: البته نمی‌گوییم به اندازه بنیه نظامی به رسانه کمک شود، اما نگاهی به این اتفاق صورت گیرد که جامعه بدون رسانه امنیت ندارد و این رسانه‌ها شامل رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب است.

وی تقویت و ارتقا کیفیت رسانه‌ها را منوط به همت اهالی و اصحاب رسانه دانست و تصریح کرد: ما رسانه مولد می‌خواهیم نه رسانه ناقل و دلال خبر و گزارش، معتقدیم رسانه با تولید خبر می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

صالحی امیری با بیان این‌که رسانه باید جایگاه اطلاع رسانی و نقد منصفانه داشته باشد، افزود: رسانه مدنی مرز حائل جامعه مدنی از جامعه جاهلی است.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، امروز (شنبه، ششم آبان‌ماه) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در مصلای امام خمینی (ره) تهران به‌طور رسمی گشایش یافت.

 

کلیدواژه

امنیت ملی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها