نفت / شناسه خبر: 33504 / تاریخ انتشار : 1396/7/25 14:08
|

نشریه 55 با مشارکت وزارت نفت بازنگری می‎شود

مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی (نشریه 55 سازمان برنامه و بودجه کشور) با همکاری وزارتخانه‎های راه و شهرسازی، نفت و نیرو بازنگری می‎شود.

نفت امروز /مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی (نشریه 55 سازمان برنامه و بودجه کشور) با همکاری وزارتخانههای راه و شهرسازی، نفت و نیرو بازنگری میشود.

به گزارش نفت امروز، محمدرضا ابوطالب، مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح­های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با اعلام این خبر افزود: در اقدامی فراگیر ازسوی مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی از نمایندگان وزارتخانه‌های پروژهمحور نظیر وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و وزارت نفت برای بازنگری مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی دعوت به عمل آمده و کارگروهی در این خصوص تشکیل شده است.

وی افزود: با ورود فناوری‌ها و مصالح نوین به کشور در صنعت ساخت و ساز و همچنین تهیه برخی محصولات جدید در حوزه ساختمان، بازنگری مفاد نشریه 55 ضروری است.

بر اساس این گزارش، نشریه ۵۵ به منظور ایجاد هماهنگی و یکنواختی در دستورعمل‌های اجرایی کارهای ساختمانی کشور و یکسان‌سازی و ایجاد وحدت رویه در پروژه‌های ساختمانی‏ای که با بودجه عمرانی احداث می‌شوند و همچنین با هدف رعایت اصول، روش‌ها و فنون اجرایی متناسب با امکانات موجود و سازگار با شرایط و مقتضیات اقلیمی کشور تدوین شده است

علی آنی، معاون ضوابط فنی و مهندسی اداره کل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به این منظور، از همه صاحبنظران و مهندسان ساختمان شاغل در وزارت نفت برای مشارکت و ارائه دیدگاه درباره مفاد این نشریه دعوت به عمل آورده است.

به گفته وی، لازم است شرکت‌های داخلی ارائه ‌دهنده خدمات نوین ساختمانی، ایده‌های خلاقانه و مصالح جدید خود را که در پروژه‌های مرتبط با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌، به منظور پیشنهاد و درج در مفاد نشریه 55، به اداره کل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌ها ارسال کنند.  

 

کلیدواژه

وزارت نفت

بازنگری

شهرسازی،

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها