نفت / شناسه خبر: 33480 / تاریخ انتشار : 1396/7/18 19:15
|

نشانه‌های روشنی از بازگشت توازن به بازار نفت دیده می‌شود

دبیرکل اوپک اعلام کرد که نشانه‌هایی روشن از بازگشت توازن و افزایش تقاضا در بازارهای جهانی نفت خام دیده می‌شود.

نفت امروز /دبیرکل اوپک اعلام کرد که نشانه‌هایی روشن از بازگشت توازن و افزایش تقاضا در بازارهای جهانی نفت خام دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، دیروز (دوشنبه 17 مهرماه) اعلام کرد بازار نفت به سرعت به توازن باز می گردد و پایبندی اوپک به توافق جهانی کاهش تولید سبب شده است عرضه مازاد فرآورده‌های نفتی تقریباً از میان برود.

وی همچنین اعلام کرد در مقایسه با نیمه نخست سال 2017 میلادی، شتاب روند رشد تولید نفت شیل در آمریکا کاهش یافته است.

دبیرکل اوپک گفت: شواهدی روشن وجود دارد که بازار نفت به توازن باز می‌گردد؛ فرآیند کاهش ذخیره سازی در جهان، چه در خشکی و چه در دریا، ادامه می‌یابد، به گونه‌ای که تحولات مثبت در ماه‌های اخیر افزون بر شتاب گرفتن این فرایند، نشان دهنده تخلیه گسترده مخازن نفتی در همه مناطق است.

بارکیندو اعلام کرد از مجموع 170 میلیون بشکه ذخایر مازاد سوخت جهان، 145 میلیون بشکه آن به نفت خام اختصاص دارد و سهم فرآورده‌های نفتی از این رقم به شدت کاهش یافته و به میانگین پنج ساله نزدیک شده است.

وی همچنین اعلام کرد وضع وارونگی حاکم بر بازارهای آتی نفت خام سبب شده است ادامه ذخیره‌سازی نفت سودآوری خود را از دست بدهد.

دبیر کل اوپک همچنین با اشاره به اصلاح برآورده‌ها درباره تقاضای نفت، گفت: این بازنگری‌ها مبنی بر افزایش تقاضا به احتمال زیاد به یک جریان مستمر تبدیل می‌شوند.

 

کلیدواژه

بازگشت توازن

بازار نفت

دبیرکل اوپک

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها