نفت / شناسه خبر: 33461 / تاریخ انتشار : 1396/7/16 11:46
|
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

صنعت نفت نیازمند جذب سرمایه خارجی و فناوری‌های روزآمد دنیاست

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید از دانش فنی روزآمد در صنعت نفت استفاده کنیم، گفت: صنعت نفت نیازمند جذب سرمایه خارجی و فناوری‎های جدید دنیاست.

نفت امروز /سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید از دانش فنی روزآمد در صنعت نفت استفاده کنیم، گفت: صنعت نفت نیازمند جذب سرمایه خارجی و فناوریهای جدید دنیاست.

به گزارش نفت امروز ، اسدالله قره خانی گفت: جذب سرمایه‌ در این صنعت باید به گونه‌ای انجام شود که از طریق درآمدهای همان سرمایه، امکان بازپرداخت‌ها نیز وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این‌که باید از دانش فنی روزآمد در صنعت نفت استفاده کنیم، افزود: فعالیت‌هایی در پژوهشگاه‌های تحقیقاتی مانند صنعت نفت در حال انجام است،‌ اما از نظر زمانی فاصله بسیاری وجود دارد، به عنوان مثال ممکن است در بعضی بخش‌ها اقدام کنیم و 10 سال دیگر به نتیجه برسیم.

وی تصریح کرد: در این شرایط بحث جذب سرمایه به میان می‌آید، از این رو هم اکنون صنعت نفت به 150 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد، استفاده از سرمایه‌ و یا منابع داخلی نیز به 2 طریق امکان پذیر است، از طریق بانک‌ها و یا از طریق سرمایه‌های پراکنده‌ای که وجود دارند، در هر 2 بخش شاید در جذب سرمایه‌ کوچک بتوان کاری انجام داد،‌ اما جذب سرمایه‌های کلان از طریق منابع داخلی امکان‌پذیر نیست.


 

کلیدواژه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

صنعت نفت

جذب سرمایه خارجی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها