نفت / شناسه خبر: 33460 / تاریخ انتشار : 1396/7/16 11:42
|

تعیین تکلیف توسعه 2 میدان مناطق نفتخیز جنوب تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به برنامه‎ریزی برای توسعه چهار میدان کرنج، پارسی، رگ‎سفید و شادگان در قالب فعالیت‎های «میدان‎محور» و بر اساس مدل جدید قراردادی این شرکت، گفت:

نفت امروز /مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به برنامهریزی برای توسعه چهار میدان کرنج، پارسی، رگسفید و شادگان در قالب فعالیتهای «میدانمحور» و بر اساس مدل جدید قراردادی این شرکت، گفت: تکلیف 2 میدان از میدان‌های نامبرده تا پایان امسال مشخص میشود.

به گزارش نفت امروز، بیژن عالیپور ابراز امیدواری کرد که نخستین قرارداد توسعه میدان در قالب مدل جدید قراردادی این شرکت تا دی ماه امسال امضا شود.

وی به هشت تفاهم‌نامه مطالعاتی که از ابتدای سال 95 تاکنون بین این شرکت و شرکتهای داخلی و خارجی شده است اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامهها، شرکتها 6 ماه مهلت داشتهاند پیشنهادها و طرح فنی و عملیاتی خود را برای توسعه و افزایش تولید میدان‌ها ارائه کنند که تعدادی از این شرکتها برنامههای خود را ارائه دادهاند و هماکنون کارشناسان مناطق نفتخیز جنوب در حال بررسیهای فنی، حقوقی و اجرایی این پیشنهادها هستند.

عالیپور به فعالیتهای عملیاتمحور شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم اشاره کرد و افزود: برنامههای عملیاتی شامل حفاری چاه‌های جدید، امور چاهمحور و تاسیسات روی زمینی به منظور افزایش تولید از 11 مخزن تحت راهبری این شرکت نهایی و از طریق برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی نفت به وزارت نفت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه با ابلاغ این برنامه به مناطق نفتخیز جنوب و اجرای آن، بسیاری از مشکلات و موانع تولید مرتفع میشود، ادامه داد: در این زمینه، تعدادی از شرکتهای داخلی و خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی طرحهای این شرکت هستند که به زودی فهرست آنها برای تصمیمگیری در اختیار شرکت ملی نفت قرار داده می‌شود.


 

کلیدواژه

میدان مناطق نفتخیز جنوب

تعیین تکلیف

چهار میدان کرنج، پارسی، رگ‎سفید و شادگان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها