نفت / شناسه خبر: 33454 / تاریخ انتشار : 1396/7/15 10:48
|

اعلام فرصت‎های سرمایه‎گذاری در شرکت نفت مناطق مرکزی

مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی، جزئیات بسته سرمایه‎گذاری این شرکت را تشریح کرد و گفت: بالغ بر 5.5 میلیارد دلار فرصت سرمایه‎گذاری در این بسته دیده شده است.

نفت امروز /مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی، جزئیات بسته سرمایهگذاری این شرکت را تشریح کرد و گفت: بالغ بر 5.5 میلیارد دلار فرصت سرمایهگذاری در این بسته دیده شده است.

به گزارش نفت امروز به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی، شهریار آقایی اظهار کرد: احداث ایستگاههای تقویت فشار گاز میدان‌های کنگان، هما، وراوی، نار و سرخون، توسعه میدانهای گازی هالگان، سفیدزاخور، سپیدباغون، دی، مدار، آغار، تابناک، پازن، خارتنگ و گردان و توسعه میدانهای نفتی آبان، پایدار، پایدار غرب، دانان، چشمه خوش، دالپری، نفت شهر، سومار، دهلران و خیام از فرصتهای سرمایهگذاری در نفت مناطق مرکزی به شمار میرود.

وی گفت: هم اکنون، طراحی، ساخت و نصب واحدهای فرآورشی بخش گاز پالایشگاه فراشبند با هدف فرآورش روزانه ٢٠ میلیون متر مکعب گاز میدان آغار، با حدود ٣٠ درصد پیشرفت در حال اجراست و طرح جمع آوری و تزریق گاز همراه میدان نفتی چشمه خوش نیز با هدف تامین خوراک NGL3100 و تزریق گاز در میدان چشمه خوش از پیشرفت قابل ملاحظهای برخوردار شده است.

آقایی از انجام مطالعات مفهومی، طراحی پایه و تهیه اسناد مناقصه EPC طرح احداث ایستگاه تقویت فشار گاز میدان هما خبر داد و افزود: این طرح به منظور نگهداشت سقف تولید به میزان بیش از ١٨ میلیون متر مکعب گاز در روز در فصول گرم و برداشت روزانه ٢٢ میلیون متر مکعب گاز در ماههای سرد سال در دستور کار قرار دارد.

وی درباره طرح ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D و تامین سوخت پایدار برای پنج استان شرقی و شمالی کشور عنوان کرد: پارسال در مجموع یک میلیارد و ٣٩٠ میلیون متر مکعب گاز به این مخزن تزریق شده است.

به گفته مدیر برنامهریزی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق، طی 6 ماه نخست امسال، ٣٥ شرح نیاز شرکتهای بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، شرق و غرب بررسی شده و در کمیته های بررسی فنی و عملیات فنی در حال انجام فرآیند بررسی و تصویب است.


 

کلیدواژه

شرکت نفت مناطق مرکزی

رصت‎های سرمایه‎گذاری

جزئیات بسته سرمایه‎گذاری

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها